Iranian Agriculture News Agency

تولید 20 هزار اصله نهال گلدانی در گرمسار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار از تولید 20 هزار اصله نهال گلدانی در راستای طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در گرمسار خبر داد.

تولید 20 هزار اصله نهال گلدانی در گرمسار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، محمد معین در جمع خبرنگاران بیان کرد: در طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال، چهار بخش احیای جنگل‌ها و مراتع طبیعی، زراعت چوب، کنترل گسترش بیابان‌ها و توفان‌های شن و گرد و غبار  و بخش آخر افزایش سرانه فضای سبز شهرها مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تولید بیست هزار اصله نهال در گلخانه اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار در فروردین ماه سال‌جاری با گونه‌های اکالیپتوس و آکاسیا اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرمسار گفت: نهال‌های تولید شده در جهت نیل به اهداف بخش‌های زراعت چوب و  کنترل گسترش بیابان‌ها و توفان‌های شن و گرد و غبار از طریق احداث بادشکن زنده با استفاده از گونه اکالیپتوس و افزایش سرانه فضای سبز با کاشت تلفیقی آکاسیا با سایر گونه‌های بومی و مناسب فضای سبز شهری است.

معین افزود: در این طرح، مناطق مستعد نهالکاری مشخص شده است و از نظر زمانی و مکانی برای عملیات اجرایی برنامه‌ریزی شده است. نقاط ضعف و قوت آسیب‌شناسی شده است تا این طرح با کمترین اشتباه انجام شود.

وی افزود: نهال‌های تولید شده در طول سالجاری مراقبت و نگهداری شده و در پایان سال و همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی و شوراها و دهیاری ها، همیاران طبیعت، شهرداری های گرمسار و ایوانکی، شهرک های صنعتی و در قالب طرح‌های مدیریت منابع طبیعی در شهرستان کشت و نگهداری می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید