Iranian Agriculture News Agency

توجه ویژه به آموزش و ترویج در استان خوزستان

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: این منطقه مزارع حاصلخیزی دارد. باید به آموزش و ترویج در این منطقه کمک شود.

توجه ویژه به آموزش و ترویج در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، معاون اقتصادی استاندار خوزستان امروز در حاشیه سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در جمع مردم شهرستان دشت آزادگان اظهار داشت: به نمایندگی از کشاورزان استان خوزستان، می‌گویم که مهم‌ترین مشکل این منطقه آب است.

آقا رضا فتوحی افزود: وزارتخانه متولی تولید و جهاد کشاورزی استان باید برای بهره‌وری آب فکر اساسی کنند.

وی اظهار داشت: این منطقه درآمدی جز درآمدهای حاصل از کار کشاورزی ندارد و به دلیل اینکه سال گذشته کشت برنج انجام نشد، بنا بود مبلغ ۳۰۰ ملیارد تومان برای کمک به کشاورزان پرداخت شود. این مبلغ ابلاغ و برآورده شد ولی با توجه به اینکه رقم تخصص یافته بسیار محدود و پایین بود، نمی‌شد این رقم را بین مردم توزیع کنیم، اکنون به هر نحوی می‌توانید این مبلغ را ترمیم کنید تا کمکی به کشاورزان این منطقه شود.

فتوحی عنوان کرد: نواقص طرح ۵۵۰ هزار هکتاری باید با کمک وزارت نفت، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، یا وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود تا  بهره‌وری برای اقتصادی کردن تولید انجام شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان اضافه کرد: این منطقه، مزارع حاصلخیزی دارد. باید به آموزش و ترویج کشاورزی در این منطقه توجه بسیار ویژه‌ای شود تا از منابع آب و خاک به نحوه مطلوب استفاده شود.

وی تصریح کرد: سعی بر این است که هر مصوبه‌ای که به نفع مردم و کارساز باشد، در جلسه‌ای که با وزرا خواهیم داشت، مطرح شود.

فتوحی با بیان این که مقام معظم رهبری نام امسال را سال مهار تورم و رشد تولید اعلام کردند، گفت: رشد تولید در بخش کشاورزی امکان‌پذیر است. همه باید به جهادکشاورزی برای تحقق شعار سال کمک کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید