Iranian Agriculture News Agency

واریز ۲۵۰ میلیارد تومان مطالبات گندم کاران خوزستان به صورت علی الحساب

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از واریز 250 میلیارد تومان مطالبات گندم به صورت علی الحساب خبرداد و گفت: به محض اعلام قیمت نهایی گندم، مابه‌التفاوت به تولیدکنندگان پرداخت خواهد شد.

واریز ۲۵۰ میلیارد تومان مطالبات گندم کاران خوزستان به صورت علی الحساب

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان،  سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در سفر به خوزستان و در حاشیه بازدید از پروژه‌های بخش کشاورزی این استان در جمع خبرنگاران گفت: پیرو سیاست‌های مردمی دولت سیزدهم، سفرهای استانی به دلیل دیدارهای چهره به چهره انجام می‌شود تا مسئولان از مشکلات هر استان به صورت ویژه باخبر شوند، در این راستا می‌توان در برخی مسائل با تصمیماتی قاطع مشکلات را حل کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان خوزستان دارای استانداری مقتدر است که پیگیر مشکلات و حل آن است.

آقامیری با بیان این که کشاوزی یکی از بخش‌های مهم استان  خوزستان است، تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد از مجموع محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می‌شود و ظرفیت افزایش میزان تولیدات نیز در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کم‌آبی از مشکلات اساسی استان خوزستان به شمار می‌رود، گفت: در گذشته فعالیت‌های خوبی در این زمینه  انجام شده است و امروز نیز در نشست با رئیس‌جمهور، دیگر راهکارها برای رفع مشکلات کم‌آبی استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به آغاز فصل برداشت محصول گندم در کشور گفت: در این راستا خرید تضمینی گندم نیز آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

آقامیری  ادامه داد: البته تاکنون قیمت گندم مشخص نشده اما حدود ۳۰۰ هزار تن گندم در استان خوزستان خریداری شده است که وزارت جهاد کشاورزی درصدد است  بلافاصله پس از تحویل گندم به سیلو توسط کشاورزان، مبلغ آن پرداخت شود.

وی اضافه کرد: در این راستا روز گذشته مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران خوزستانی به صورت علی‌الحساب تا مشخص شدن قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری، پرداخت شده است.

وی گفت: پس از مشخص شدن قیمت گندم توسط شورای قیمت‌گذاری و ابلاغ آن، مابه‌التفاوت مبلغ به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی مهمترین مسئولیت این وزارتخانه را حمایت از تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: باید مشکلات تولید در حوزه زراعت، باغبانی، دام، طیور و آبزیان را حل کنیم تا در این زمینه با کمبودی مواجه نشویم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید