Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

طرح های عمومی بهره برداری نشده آسیب شناسی شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:طرح های عمومی آبیاری نوین که بهره برداری نشده در استان شناسایی و آسیب شناسی شود.

طرح های عمومی بهره برداری نشده آسیب شناسی شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین محمدحسین عطایی در جلسه ستاد سامانه‌های نوین آبیاری که با حضور مدیران  سازمانی و مدیران جهادکشاورزی شهرستان‌های تابعه برگزار شد، بیان کرد: اعتبارات تخصیصی برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری تعیین تکلیف و طرح‌هایی که روند اجرای آن‌ها تکمیل و تا کنون به بهره‌برداری نرسیده بررسی شود.

وی عنوان کرد: برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری می‌توان از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی و نظام مهندسی کشاورزی استفاده کرد.

عطایی گفت:طرح‌های راکد خصوصی که به‌خاطر نبود توان مالی راکد و بدون پیشرفت فیزیکی است سریعا به سازمان معرفی شوند.

وی تاکید کرد: پیگیری لازم از سوی مدیریت ترویج کشاورزی سازمان به‌منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی بهره برداران برای کشاورزان طرح‌های عمومی و شخصی راکد در جهت تکمیل و بهره‌برداری طرح انجام شود.

عطایی یادآور شد: مدیریت آب و خاک سازمان به‌طور مستمر نسبت به اعلام گزارش پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و معرفی شهرستان‌های موفق و پیشرو در اجرای طرح‌های آبیاری نوین اقدام کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس سهمیه اجرایی تعیین شده در سال جاری قرار است ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شود.

عطایی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان در قالب ۶ طرح به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.

به گفته وی؛ همچنین ۱۳۳۳ هکتار از مزارع کشاورزی استان در قالب ۴۴ طرح در دست اجرا است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید