Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه:

تولید ماهانه جوجه یک روزه افزایش خواهد یافت

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه اعلام کرد: تولید جوجه یک روزه با هدف تامین نیاز بازار کشور به 120 میلیون قطعه در ماه افزایش خواهد یافت.

تولید ماهانه جوجه یک روزه افزایش خواهد یافت

محمدرضا صدیق‌پور دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یک روزه در ارتباط با عرضه گوشت مرغ بالاتر از قیمت مصوب طی روزهای جاری به خبرنگار ایانا گفت: قیمت مصوب ۶۳ هزار تومان برای مرغ بر اساس هزینه‌های سال گذشته محاسبه و اعلام شده بود. در حال حاضر بررسی‌های کارشناسی برای محاسبه قیمت مرغ ادامه دارد و طی یکی دو روز آینده قیمت مصوب جدید مرغ با احتساب هزینه‌های جدید حقوق و دستمزد و علیرغم ثابت ماندن نرخ دو قلم کالای ذرت و سویا به‌عنوان نهاده اصلی تولید، تا پایان سال جاری بر اساس نرخ ارز نیمایی اعلام خواهد شد که این قیمت کمتر از 73 تا 74 هزار تومان نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: البته این که طی روزهای گذشته موج افزایشی در قیمت مرغ ایجاد شد، قابل قبول است. در حال حاضر مرغ با قیمت حدود ۸۰ هزار تومان در حال عرضه است. در صورت اعلام نرخ مصوب جدید، این موج افزایشی تعدیل شده و شرایط به سمت عادی شدن حرکت خواهد کرد.

وی افزود: از آنجایی که پرورش دهندگان مرغ گوشتی در انتظار اعلام قیمت جدید هستند، تلاش می‌کنند در عرضه محصول خود به بازار تعلل کنند تا بتواند نتیجه زحمات دو ماهه خود را دریافت کنند.

صدیق‌پور اطمینان خاطرداد: امروز میزان تولید مرغ کفایت نیاز کشور را می‌کند. البته این موضوع نباید نادیده گرفته شود که به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز، بار تقاضای گوشت روی تولید کننده گوشت مرغ افتاده است. ما این بار افزایش تقاضا را در برنامه تولید خود در نظر گرفته‌ایم تا با افزایش تولیدی که از قبل برنامه‌ریزی کرده‌ایم، حجم تولید را افزایش دهیم و کمبودی در بازار احساس نشود.

دبیر انجمن جوجه یک روزه در نهایت اعلام کرد: در حال حاضر تولید ماهانه جوجه یک روزه روی 110 میلیون قطعه برنامه‌ریزی شده است. این احتمال وجود دارد که این تعداد در اردیبهشت به ۱۱۵ میلیون قطعه و در خرداد به ۱۲۰ میلیون قطعه افزایش پیدا کند.

بنا بر اعلام انجمن جوجه یک روزه در اسفند ماه گذشته، میزان تولید جوجه یک روزه به 95 میلیون قطعه کاهش پیدا کرده بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید