Iranian Agriculture News Agency

بوشهر قابلیت کشت میوه‌های گرمسیری را دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر: میوه‌های استوایی یا گرمسیری، همانطور که از نام آن‌ها مشخص است در ناحیه‌ی استوای کره‌ی زمین وجود دارند. از این رو کشورهای کمی می‌توانند این میوه‌ها را در خود داشته باشند.

بوشهر قابلیت کشت میوه‌های گرمسیری را دارد

کبری توکلی با تاکید بر اینکه قبل از تولید هر میوه در یک منطقه جدید نیاز است که سازگاری آن با شرایط محیط بررسی شود، گفت: در واقع بدون داشتن یک ناحیه‌ی گرمسیری و استوایی، رشد میوه‌های گرمسیری مشکل خواهد بود، کشاورز باید بداند که کدام منطقه شرایط کشت مورد نظر را دارند، از این رو سال گذشته کاشت میوه‌های استوایی به صورت پایلوت در مناطق مختلف استان بوشهر اجرا شد.

توکلی افزود: در شرایط گلخانه‌های شهرستان‌های دشتی و دشتستان چند محصول آناناس، پاپایا، موز، کاکتوس (گلابی خاردار)، اپونتیا، جمبو و لوز کشت شد که بعد از میوه‌دهی باتوجه به نتایج مثبت ارزیابی جهت تنوع بخشی به محصولات و تولیدات باغی توصیه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه میوه‌های استوایی تولید شده در گلخانه‌های دشتستان و دشتی مورد مصرف داخل استان قرار می‌گیرد، عنوان کرد: ارزش افزوده و توجیه اقتصادی بالای این میوه‌ها تولیدکننده را ترغیب به کاشت می‌کند.

توکلی با تاکید بر اینکه واردات میوه‌های استوایی به جز انبه، نارگیل، آناناس و موز ممنوع است، گفت: کاشت و پرورش گیاهان و میوه‌های استوایی در فضای باز و کنترل شده استان بوشهر توصیه می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید