Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز

طرح جهش تولید در بیش از ۹۴ هزار هکتار از اراضی دیم سقز اجرا شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها در ۹۴ هزار و ۶۰۲ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

طرح جهش تولید در بیش از ۹۴ هزار هکتار از اراضی دیم سقز اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان حمیدرضا وزیری روز سه‌شنبه در برنامه آموزشی ترویجی بهار تولید که با حضور کشاورزان، مسئولان استانی و شهرستانی، در شهرهای صاحب و سنته شهرستان سقز برگزار شد، بیان کرد: طرح جهش تولید در سطح ۹۴ هزار و ۶۰۲ هکتار از زمین‌های دیم گندم، جو، حبوبات، دانه های روغنی، علوفه دیم و گیاهان دارویی این شهرستان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جهاد کشاورزی از پاییز سال ۱۳۹۹ آغاز شده است، اضافه کرد: ۲۹ کارشناس بخش خصوصی و ۲۰ کارشناس بخش دولتی در اجرای طرح در سطح روستاها، مشارکت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سقز ادامه داد: اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای خرید دستگاه‌های کشت مستقیم و زیرشکن و تعمیر و تجهیز کمباین، برگزاری دوره‌های ترویجی، تامین برخی از نهاده‌ها و توزیع کود از دیگر برنامه‌های این طرح است.

بخشدار بخش امام هم در این مراسم با اشاره به وجود ۲۲هزارهکتار اراضی دیم در این بخش، از کشاورزان خواست از تخصص کارشناسان حوزه ترویج جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و کیفیت محصولات، استفاده کنند.

علی رستمی همچنین خواستار ایجاد بازارچه‌های فروش تولیدات کشاورزی و استفاده حداکثری کشاورزان از تسهیلات جهاد کشاورزی، بنیادها برکت و علوی و بسیج سازندگی برای رشد تولید و حفظ و توسعه اشتغال موجود در سطح روستاها شد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مناسب در سطح روستاها، اجرای طرح رفع تداخلات ارضی است که در بخش امام هشت پلاک انجام شده و ۱۲پلاک دیگر به کمیسیون استانی ارسال شده است.

سرپرست بخشداری زیویه هم توضیح داد: ترویج و توسعه کشاورزی به منظور بالا بردن تولید، تلاش برای اخذ تخصیص آب کشاورزی، تقویت برق کشاورزی و حمایت از تولید و فروش محصولات کشاورزی از اولویت‌های اصلی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید