Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور امور اراضی اعلام کرد:

آغاز تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی در 450 شهرستان کشور

رئیس سازمان امور امور اراضی با اشاره به وظایف این سازمان از آغاز تجمیع و یکپارچه سازی اراضی در 450 شهرستان کشور با ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

آغاز تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی در 450 شهرستان کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، رضا افلاطونی رئیس سازمان امور اراضی در نشستی خبری به مناسبت روز زمین با اشاره به وظایف این سازمان بیان کرد: برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد تعادل منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از فرسایش خاک بسیار موثر است.

وی یک پارچه سازی و تجمیع اراضی کشاورزی از جمله برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق تامین امنیت زیستی و حفظ خاک دانست و افزود:  برنامه‌های مرتبط به صورت عملیاتی به استان‌ها ابلاغ شده است.

رئیس سازمان امور اراضی گفت: برای تشویق بیشتر کشاورزان به یکپارچه سازی اراضی، افراد در اختصاص تسهیلات بخش کشاورزی مانند دریافت نهاده ها تولید، بذور و اجرای سامانه های نوین آبیاری در اولویت قرار می‌گیرند.

تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی

افلاطونی گفت: در سال گذشته حدود 75 هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی شد که در چهار هزار و 834 مورد  4834 مورد تبصره یک اجرا شد و متخلفان دستور توقف عملیات دریافت کردند.

وی افزود: بیش از 26 هزار مورد از ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نیز تخریب و به حالت اولیه برگشت. همچنین یک هزار و 523 مورد از بناهایی که به‌طور کامل ساخته شده بود، با حکم مراجع قضایی قلع و قمع شد.

رئیس سازمان امور اراضی با اشاره به رفع تداخل 36 درصد از اراضی کشاورزی گفت: امیداریم که تا پایان سال با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم در تمام اراضی رفع تداخل داشته باشیم.

وی از معرفی تعدادی از دهیاران به مراجع قضایی به دلیل تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی خبرداد.

افلاطونی تاکید کرد: باید توجه داشت که از بین رفتن اراضی کشاورزی امنیت غذایی کشور را به خطر می‌اندازد و با هرگونه تخلف صورت گرفته در تغییر کاربری اراضی کشاورزی، برخورد می‌شود.

شناسایی نزدیک به 6 هزار تخلف تغییر کاربری

رئیس سازمان امور امور اراضی از شناسایی پنج هزار و 572 مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خبر داد و افزود: همکاران ما در تعطیلات نوروزی به طور تمام وقت در حال نظارت بودند.

وی گفت: با هر گونه ساخت ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی مانند ساخت دامداری، کارگاه و غیره، مانند ساخت و ساز انجام شده برای ویلا با آن برخورد می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید