Iranian Agriculture News Agency

اجرای ۶۹ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در چهارمحال و بختیاری

اجرای ۶۹ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری، رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با رویکرد افزایش بهره‌وری و راندمان آبیاری در استان تا کنون بیش از ۶۹ هزار هکتار سیستم آبیاری نوین اجرا شده است.

حسین برزگر، اظهار داشت: وجود خشکسالی و کمبود منابع آب کشور، مسئله مدیریت منابع آب در بخش کشاورزی را حائز اهمیت کرده است. یکی از راه‌های بهبود عملکرد روش‌های سنتی آبیاری و افزایش تولید راندمان محصولات کشاورزی، اجرای سیستم آبیاری نوین است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در زمینه آب با چالش رو به رو است و استان چهارمحال و بختیاری جدای از این موضوع نیست، با رویکرد افزایش بهره‌وری و راندمان آبیاری در استان چهارمحال و بختیاری تا کنون بیش از 69 هزار هکتار سیستم آبیاری نوین اجرا شده است.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری با توجه به درصد تجهیز اراضی آبی به سامانه‌های نوین آبیاری، رتبه دوم در سطح کشور را دارا است. اعتبار مصوب و تخصیص سال 1401 در بخش سامانه‌های نوین آبیاری 429 میلیارد ریال در راستای تامین اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور بود که توزیع شهرستانی شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: سامانه‌های نوین آبیاری در هزار و 800 هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری اجرا شده است و در انتظار تامین اعتبار به مبلغ 900 میلیارد ریال می‌باشد. 

برزگر در پایان خاطرنشان کرد: امید است اعتبارات لازم برای اجرای سیستم نوین آبیاری در استان به طور کامل تامین شود تا بتوان این سیستم را در استان پیاده کرد و مدیریت بهینه مصرف آب در بخش کشاورزی داشت چرا که این طرح بیشترین اثربخشی را در افزایش بهره‌وری از منابع آب، خاک و تقویت امنیت غذایی کشور دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید