Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از رویترز:

هشدار مدودوف به گروه 7 در صورت ممنوعیت صادرات به روسیه

دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق روسیه هشدار داد که اگر گروه 7 صادرات به روسیه را ممنوع کند، مسکو با خروج از توافق غلات با اوکراین به این اقدام پاسخ خواهد داد.

هشدار مدودوف به گروه 7 در صورت ممنوعیت صادرات به روسیه

به نقل از خبرگزاری رویتر، خبرگزاری کیودو ژاپن هفته گذشته به نقل از منابع دولتی این کشور گزارش داد که گروه هفت در حال بررسی ممنوعیت نسبتا کامل صادرات به روسیه هستند. 

روسیه بارها تهدید کرده است که مشارکت خود در توافق غلات را که قرار است در 18 ماه مه به پایان برسد، لغو خواهد کرد. 

مدودف در یک پست تلگرامی اعلان داشت: این ایده از جانب احمق‌های گروه 7 در مورد ممنوعیت کامل صادرات به کشور ما به طور پیش‌فرض از این جهت زیباست که به معنای ممنوعیت متقابل واردات از کشورمان است، از جمله کالاهایی که حساس‌ترین کالاها برای این بلوک اقتصادی است.

معاون شورای امنیت روسیه اضافه کرد: در چنین حالتی، توافق غلات و بسیاری چیزهای دیگر که آنها نیاز دارند، برای آنها پایان می یابد. 

بر اساس گزارش ها، گروه 7 در حال مذاکره در مورد تغییر رویکرد تحریمی خود است تا صادرات به روسیه به طور خودکار ممنوع شود. طبق چارچوب فعلی، کالاها مجاز به فروش به روسیه هستند مگر اینکه در لیست سیاه قرار گیرند. 

مدودف متحد دیرینه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهورروسیه در شورای امنیت این کشور بانفوذ است و ریاست کمیسیون دولتی تولید تسلیحات برای جنگ در اوکراین را بر عهده دارد. 

مسکو بارها نسبت به مفاد قرارداد غلات دریای سیاه که تنها پیشرفت دیپلماتیک مهم در مناقشه 14 ماهه در اوکراین به شمار می‌آید، اعتراض کرده است. این کشور اعلام کرده در صورتی که غرب تحریم‌ها علیه صادرات کود و محصولات کشاورزی روسیه را رفع نکند، پیش از ضرب‌الاجل 18 مه از این توافق خارج خواهد شد. 

وزرای کشاورزی گروه 7 در بیانیه‌ای اعلام کردند که این گروه روز یکشنبه خواستار «توسعه، اجرای کامل و گسترش» قرارداد صادرات غلات اوکراینی از طریق دریای سیاه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید