Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور اراضی کشور در پیامی به مناسبت روز جهانی زمین:

زمین بستر فعالیت‌های کشاورزی و تأمین کننده غذا برای میلیاردها نفر انسان است

همه ساله دوم اردیبهشت ماه برابر با ۲۲ آوریل به‌عنوان «روز جهانی زمین» نامگذاری ورویدادهای مختلفی به این مناسبت در نیم قرن اخیر در سراسر دنیا برگزار می‌شود.

زمین بستر فعالیت‌های کشاورزی و تأمین کننده غذا برای میلیاردها نفر انسان است

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور،رضا افلاطونی در پیامی با اشاره به شعار سال ۲۰۲۳ روز جهانی زمین تحت عنوان «زمین – سرمایه» آورده است: این شعاربه واقع مفهومی ژرف وعمیق از اهمیت وارزش زمین به عنوان بستر حیات وزندگی انسان‌ها وگنجینه‌ای از نعمات خداوند متعال برای ادامه زندگی بشر است. همچنین زمین بستری برای فعالیت‌های کشاورزی و تامین کننده غذا برای میلیاردها نفر انسانی است که برروی این کره خاکی زیست می‌کنند وادامه حیاتشان بدان وابسته است، دربخش دیگری از این پیام آمده است:

اگر زمین آلوده و اراضی کشاورزی تخریب و محدود شود، به نوعی زندگی میلیاردها نفر انسان به مخاطره خواهد افتاد، روز جهانی زمین پاک در سراسر دنیا به‌عنوان نمادی از ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از زمین تلقی شده که در آن زندگی بشری به رشد و بالندگی می‌رسد؛ فرصتی مغتنم برای توجه به این فرهنگ سلامت محور و آینده‌نگر است.

درادامه این پیام آمده است: استفاده بی‌رویه از منابع طبیعی و تخریب اراضی کشاورزی، سوخت‌های فسیلی، برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، نابودی زیستگاه‌ها و رویشگاه‌های جانوری و گیاهی و انقراض گونه‌ها، آلودگی منابع آب و خاک و هوا و ... از مشکلات امروز کره زمین است.

دربخش پایانی این پیام آمده است: امید است با برگزاری رویدادهای مختلف در این روز وتبین و تشریح بیشتر اهمیت زمین و اطلاع‌رسانی وفرهنگ سازی با همکاری رسانه‌ها شاهد همراهی همگانی درایران وجهان به عنوان حافظان زمین باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید