Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از تایمز هند:

افزایش همکاری‌های گروه 20 برای توسعه کشاورزی پایدار

در نشست دانشمندان ارشد بخش کشاورزی کشورهای عضو گروه20 موسوم به (MACS) مقرر شد، کشورهای عضو در زمینه سیستم‌های نوین کشاورزی، تبادل اطلاعات و نتایج تحقیقات و همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای رشد کشاورزی پایدار و حفظ محیط زیست، همکاری های خود را افزایش دهند.

افزایش همکاری‌های گروه 20 برای توسعه کشاورزی پایدار

به گزارش ایانا به نقل از تایمز هند، صدمین نشست گروه 20 با ریاست هند روز چهارشنبه گذشته در بنارس در اوتار پرادش به پایان رسید. این نشست، گردهمایی کارگروه کشاورزی این نهاد بود.

موضوع نشست «کشاورزی و سیستم غذایی پایدار برای سلامت مردم و کره زمین» بود. نمایندگانی از کشورهای عضو G20، کشورهای مهمان و سازمان‌های بین‌المللی در این نشست حضور داشتند.

بحث‌های این نشست بر محور نوآوری‌ها و مداخلات فناوری برای تحول سیستم‌های کشاورزی-غذایی، مرزهای علم و فناوری برای دستیابی به امنیت غذایی و تغذیه، تقویت زیستی برای افزایش ارزش غذایی در دانه‌های خوراکی، پرورش جلبک‌های دریایی استوایی برای تغذیه و رشد آبی، توسعه کشت ارزن و سایر دانه‌های سنتی  متمرکز بود.

حاضران این نشست در مورد کشاورزی و قابلیت ردیابی دیجیتال، راه‌حل‌های فناوری دیجیتال برای کاهش تلفات و ضایعات غذا، اکوسیستم استارت‌آپ‌های فن‌آوری کشاورزی، خدمات مشاوره و توسعه کشاورزی متکثر،  مشارکت‌ برای بهبود روند انتقال نتایج آزمایشگاهی به زمین کشاورزی، مالکان کوچک و کشاورزی خانوادگی، همکاری جهانی برای تحقیق و توسعه کشاورزی، تحقیق و توسعه کشاورزی دولتی-خصوصی برای کالاهای عمومی، تجربه در تولید و تسریع نوآوری‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این نشست همچنین بر زمینه‌های عمده همکاری در تحقیق و توسعه کشاورزی برای امنیت‌غذایی و تغذیه، کشاورزی دیجیتال، سیستم‌های غذایی کشاورزی انعطاف‌پذیر و مشارکت بخش خصوصی و دولتی در تحقیق و توسعه کشاورزی متمرکز بود.

همچنین بحث شد که نیاز به ایجاد مکانیسم‌هایی برای اتصال محققان و مؤسساتی که روی محصولات غلات شناسایی شده کار می‌کنند  وجود دارد تا دسترسی یافته‌های تحقیقاتی را افزایش دهد و شکاف‌ها و نیازهای تحقیقاتی را شناسایی کند. علاوه بر این بر نیاز به ایجاد بسترهای وب برای اتصال محققان، تبادل داده‌ها، به اشتراک گذاری محصولات ارتباطی، تشویق محققان و به اشتراک گذاری اطلاعات تاکید شد.

در همین حال، جلسات دوجانبه بین مسئولان هندی با نمایندگان فرانسه، بریتانیا، آرژانتین و آلمان برای همکاری‌های آینده در تحقیقات کشاورزی برگزار شد. هیمانشو پاتاک نماینده هند و رئیس دوره‌ای این کارگروه، از همه نمایندگان کشورها برای مشارکت آنها تشکر کرد و ریاست کارگروه را به برزیل سپرد.

اعضا اصلی گروه ۲۰ شامل آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، بریتانیا، آمریکا و اتحادیه اروپا هستند.

اولین نشست گروه ۲۰ در سال ۱۹۹۹ در شهر برلین آلمان برگزار شد. این نشست پس از بحران اقتصادی شرق آسیا برگزار شد و تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر اکثریت کشورهای جهان گذاشت.

ترجمه از محسن حدادی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید