Iranian Agriculture News Agency

رایزنی برای تعیین قیمت گل محمدی در فارس

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به آغاز برداشت گل محمدی از گلستان‌های این استان گفت: به منظور جلوگیری از متضرر شدن باغداران تعیین قیمت منصفانه گلبرگ گل محمدی در حال چانه زنی است.

رایزنی برای تعیین قیمت گل محمدی در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید دبیری با بیان اینکه سطح گلستان های این استان 8500 هکتار با برآورد تولید 13 هزار تن غنچه و گلبرگ است، بیان کرد: محدود کردن عرضه گل محمدی به صورت تر یکی از راهکار پیشنهادی برای بهبود قیمت آن در بازار است.

به گفته وی؛ با محدودیت عرضه گل محمدی تر، غنچه و گلبرگ‌های برداشت شده پس از خشکاندن امکان ماندگاری بیشتر داشته و به صورت تدریجی وارد بازار برای مصارف مختلف خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۵ میلیون لیتر گلاب و ۲۵۰ لیتر اسانس گل محمدی در استان فارس توسط صنایع مرتبط تولید می‌شود، توضیح داد: نشست با واحدهای فرآوری فعال در این استان و الزام به خرید منصفانه محصول و خرید حمایتی در دستور کار قرار دارد.

دبیری با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه محصولات بخش کشاورزی و سازمان تعاونی روستایی در استان فارس در حوزه خرید غنچه و گلبرگ گل محمدی باید اقدام کنند، عنوان کرد: تولید گلاب، عرقیات گیاهی و پرورش گل محمدی یک صنعت مهم است، این محصولات از نظر اقتصادی، فرهنگی و گردشگری بسیار اهمیت دارد.

او با اذعان به اینکه داراب، فیروزآباد، اقلید، نی‌ریز، بوانات، استهبان، شیراز و خرمبید از عمده شهرستان‌های تولید کننده گل محمدی در استان فارس هستند، اضافه کرد: تشکیل ستاد شهرستانی با حضور فرمانداران در فیروزآباد و داراب که از قطب‌های تولید گل محمدی هستند نقش حمایتی موثری از گلکاران دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید