Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از پایگاه انگلیسی زاویه:

انتشار نخستین راهنمای مصرف پایدار منابع غذایی در امارات

امارات متحده نخستین راهنمای مصرف بهینه و پایدار منابع را با استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه برای استفاده عموم مردم این کشور منتشر کرد.

انتشار نخستین راهنمای مصرف پایدار منابع غذایی در امارات

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زاویه، شبکه کارشناسان پایداری، بخشی از برنامه موسوم به سال پایداری در امارات است که دستورالعملی موسوم به «راهنمای پایداری» را منتشر کرده است. این دستورالعمل با ارائه توصیه‌های عملی، اطلاعات تخصصی و مفیدی برای الهام بخشیدن به مردم دارد و آنها را تشویق می‌کند تا عادت‌های پایدارتری را در زندگی خود اتخاذ کنند. این راهنما برای دسترسی عموم در وب سایت سال پایداری امارات در دسترس است.

این راهنما شامل توصیه‌های کارشناسان شبکه کارشناسان پایداری است که گروهی از کارشناسان ساکن در امارات متحده عربی با درک عمیق از چشم‌انداز مصرف و تولید پایدار با توجه به شرایط خاص این کشور است.

هدف از تدوین این راهنما، پرداختن به موضوع مصرف پایدار در زمینه‌های مختلف از طریق تشویق مردم به ایجاد عادات پایدار، مانند ترویج صرفه‌جویی در غذا، پیروی کمتر از مد روز، اتخاذ یک رژیم غذایی گیاهی‌تر و کاهش مصرف گوشت قرمز است.

رودا الفلاسی، مدیر برنامه استراتژیک پایداری، درباره رویکرد این راهنما و اقداماتی که قصد تشویق آن را دارد، گفت: این نسخه اول بر مصرف مسئولانه تمرکز دارد و توصیه‌های کارشناسان حبیبه المرعشی، سلطان الجنیبی، علی الشمری و نور المحیری در مورد چگونگی رویکرد پایداری از منظری چند وجهی، با نگاهی به مزایای مالی، اقتصادی و بهداشتی شیوه‌های پایدار را ارائه می‌کند.

نور المحیری، یکی از اعضای شبکه کارشناسان پایداری که بخشی از سال پایداری است، گفت: راهنمای پایداری منبع بسیار مورد نیازی است که در دسترس عموم قرار می‌گیرد تا آنها را قادر به اتخاذ عادات پایدار کند.

المحیری افزود: این راهنما نه تنها آموزنده و آموزشی است، بلکه از این جهت که به‌طور خاص با توجه به نیازهای ساکنان امارات طراحی شده است، بسیار مفید است، بنابراین پایداری را به جای یک امر ایده‌آل مبهم، به یک هدف جمعی دست یافتنی‌تر تبدیل می‌کند.

الفلاسی با اشاره به نسخه بعدی گفت: نسخه‌های آینده این راهنما رفتارهایی را هدف قرار می‌دهد که به حفظ منابع و موضوع تغییرات آب و هوایی می‌پردازند.

هدف راهنمای پایداری این است که همه کسانی را که امارات را وطن خود می‌خوانند، توانمند کند تا انتخاب‌های آگاهانه داشته باشند و میراث ریشه‌دار پایداری این کشور را که اجدادش با مصرف مسئولانه‌تر از منابع به کار می‌بردند، به پیش ببرند، بنابراین آینده پایدارتری را برای نسل‌های آینده تضمین می‌کنند.

ترجمه از محسن حدادی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید