Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان کهگیلویه و بویر احمد خبر داد:

برنامه‌ریزی برای رشد 9 درصدی تولیدات گیاهی

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان کهگیلویه و بویر احمد از برنامه‌ریزی برای رشد 9 درصدی تولیدات گیاهی استان خبر داد.

برنامه‌ریزی برای رشد 9 درصدی تولیدات گیاهی

داریوش حصار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در خصوص میزان سطح زیر کشت برنج در این استان عنوان کرد: تا سال‌های قبل در استان ما سطح زیر کشت برنج بالا بود، ولی سال گذشته با توجه به سیاست‌هایی که در مورد ممنوعیت کاشت محصولات آب بر اعلام شد، سطح زیر کشت به 3 هزار هکتار رسانده شد.

وی در ادامه در خصوص کاهش سطح زیر کشت برنج توضیح داد: برای کاهش سطح کشت برنج با توجه به اینکه کشاورزان در این استان خرده پا بودند و برنج ‌از قوت‌های غالب برخی مناطق استان است، ابتدا باید در این زمینه فرهنگ‌سازی لازم انجام شود و به تدریج محصولات کم آب بر را با کشت برنج جایگزین کنیم.

حصار در رابطه با میزان کشت گلخانه‌های استان بیان کرد: سطح زیرکشت گلخانه‌های فعال در استان 33 هکتار است و قریب به 130 هکتار گلخانه در حال تکمیل شدن داریم.

حصار همچنین در مورد اقدامات لازم برای تحقق شعار سال افزود: برای کاهش تورم باید سعی کنیم هزینه تولید کم شود و به تبع آن سایر هزینه‌ها نیز کم خواهد شد. این اقدام در مهار تورم اثر دارد.

وی افزود: برنامه رشد 9 درصدی برای تولیدات گیاهی استان کهگیلویه و بویر احمد در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: سازمان جهاد کشاورزی این استان، جز معدود سازمان‌هایی بود که برنامه مدون در این رابطه دارد. این برنامه‌ها ارائه شده و موارد عملکرد آن در حال ارزیابی و پیگیری است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید