Iranian Agriculture News Agency

تخصیص 7000 تن نهاده برای مزارع شتوی فسا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: در سال زراعی جاری 7360 تن انواع نهاده های شیمیایی یارانه دار به شتوی کاران این شهرستان تخصیص یافت که بر اساس ثبت درخواست ها در سامانه پایش کودی توزیع شد.

تخصیص 7000 تن نهاده برای مزارع شتوی فسا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمدصادق فانی با بیان اینکه تامین و توزیع کود مورد نیاز کشاورزان در شهرستان فسا بر اساس سطح سبز مزارع انجام شده است، تصریح کرد: نهاده های مذکور شامل 6080 تن کود اوره، 1150 تن کود فسفاته و 130 تن کود پتاسه می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه میزان کود های تخصیصی نسبت به سال قبل از آن افزایش 40 درصدی نشان می دهد، اظهار کرد: این کودها توسط 19شرکت تعاونی تولید و روستایی و چهار کارگزار بخش خصوصی بین بهره‌برداران و کشاورزان شهرستان فسا توزیع شده است.

وی با بیان اینکه محصولات شتوی شهرستان فسا شامل گندم، جو، کلزا و چغندر قند می شود، ابراز کرد: امیدواریم کشاورزان با مصرف متوازن کود های شیمیایی در مزارع شتوی بتوانند به افزایش عملکرد مناسب مزارع خود دست یابند.

او با بیان اینکه برنامه ریزی دقیق و هدفمند برای تامین نهاده های مورد نیاز کشاورزان مبتنی بر وجود آمار و اطلاعات درست از کشت محصولات زراعی است، افزود: این موضوع بر اساس اطلاعات کشت بهره برداران در سامانه پهنه بندی انجام می شود از این رو اعلام و ثبت به روز و دقیق آمار کشت از سوی کشاورزان ضروری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید