Iranian Agriculture News Agency

نوبرانه های مزارع صیفی از خنج به بازار آمد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: برداشت انواع محصولات سبزی و صیفی تولید بهاره از سطح 3250 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده و در حال عرضه به بازار های داخلی و خارجی است.

نوبرانه های مزارع صیفی از خنج به بازار آمد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور با بیان اینکه پیش بینی می شود 100 هزار تن محصول سبزی و صیفی بهاره از مزارع شهرستان خنج برداشت شود، تصریح کرد: این محصولات شامل انواع جانا، داکا، ملون، هندوانه، خیار، گوجه فرنگی و بادمجان می شود.

به گفته وی؛ مهم ترین دغدغه ی تولیدکنندگان محصولات سبزی و صیفی تعرفه های صادراتی است.  

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهرستان خنج یکی از قطب های تولید کننده محصولات سبزی و صیفی در استان فارس است، اظهار کرد: در مجموع سالانه بالغ بر 5500 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت این قبیل محصولات به صورت پائیزه و بهاره اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقلیمی با محدودیت منابع آب های زیرزمینی مواجه ایم، ابراز کرد: یکی از روش های به کار گیری شده در شهرستان خنج برای برون رفت از مسئله کمبود منابع آبی کشت به روش تونلی و زیر پلاستیکی است که موجب افزایش بهره وری آب، افزایش تولید در واحد سطح و بازدهی اقتصادی شده است.

او با اشاره به اینکه محصول سبزی و صیفی تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار است و ارز آوری مناسبی برای کشور در بر دارد، افزود: احداث گلخانه، ایجاد کارگاه های درجه بندی و بسته بندی، احداث سردخانه و نهایتا عرضه محصولات با برندهای بازار پسند داخلی و خارجی از اصلی ترین موضوعات در دست اقدام برای بهبود صادرات این محصولات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید