Iranian Agriculture News Agency

ترجمه اختصاصی ایانا از فرات نیوز:

برنامه‌ریزی آستان حسینی برای کاشت یک میلیون نخل

دبیر کل آستان مقدس حسینی(ع) از برنامه‌ریزی برای کاشت یک میلیون نخل در اراضی کویری عراق خبر داد.

برنامه‌ریزی آستان حسینی برای کاشت یک میلیون نخل

به گزارش ایانا از فرات نیوز، حسن رشید العبایجی دبیر کل آستان مقدس حسینی(ع) گفت: اقتصاد عراق از مشکلات عمده‌ای رنج می‌برد که در نتیجه عوامل متعددی از جمله جنگ‌هایی که در معرض آن قرار داشته و محاصره اقتصادی که قبلاً بر آن تحمیل شده بود، همچنین بی‌ثباتی ارزش پول ملی عراق و نیز تک‌‌محصولی بودن اقتصاد این کشور، آسیب زیادی دیده است. 

وی افزود: درصد زیادی از صادرات عراق مربوط به نفت است و عوامل دیگری که بر نظام اقتصادی عراق تاثیر می‌گذارند، تصویر روشنی از ثبات آن به دست نمی‌دهند. عوامل سیاسی داخلی و منطقه‌ای زیادی هم هستند که بر اقتصاد عراق تأثیر منفی می‌گذارد.

وی بیان کرد: این عوامل بر وضعیت کشور تأثیرگذار است و از جمله موارد مهم و مورد نیاز برای پیشرفت وضعیت کشور، جهت‌گیری به سمت توسعه انسانی، مراقبت از کودکان و ساختن نسلی توانمند در رهبری کشور است. پیشرفت جدی بخش صنعت و همچنین توجه به بخش کشاورزی از مهمترین اولویت‌های عراق است. این مأموریت نقطه عطفی برای عراق است و اگر برنامه‌ریزی صحیح به درستی انجام شود، می‌توان به موفقیت‌های بزرگی دست یافت.

وی ادامه داد: آستان حسینی با سرمایه‌گذاری در اراضی کویری برنامه کاشت یک میلیون نخل را دارد.

العبایجی خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و آستان حسینی موفق شده است اراضی بیابانی را به واحه‌های سبز تبدیل کند و این موفقیت، انگیزه‌ای برای اجرای برنامه‌های راهبردی مهم است.

وی ادامه داد: هدف از برنامه‌های آستان حسینی حمایت از بخش کشاورزی در عراق، کاهش واردات، حمایت از سبد غذایی و ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان است.

به گفته وی طرح‌های بلندپروازانه این آستان نتیجه موفقیت مزرعه بزرگ فدک یا پروژه‌های دیگر در کشت و بازاریابی مرغوب‌ترین انواع خرما مانند مجهول، برحی و سایر اقلام مورد پسند بازار است.

قابل ذکر است که آستان حسینی از بخش کشاورزی عراق حمایت می‌کند و پروژه‌های کشاورزی مهم و راهبردی را در دست اجرا دارد. برای تامین نیازهای غذایی عراق با طرح‌های کاشت محصولات عمده‌ای مانند گندم، ذرت و سبزیجات فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

گفتنی است در سال‌های اخیر تولید خرمای عراق بر اثر جنگ‌های طولانی داخلی، خشکسالی و گسترش کشت محصولات دیگر، کاهش بسیاری داشته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید