Iranian Agriculture News Agency

تعهدات اشتغالزایی بخش کشاورزی استهبان محقق شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان از تحقق 100 درصدی تعهدات اشتغالزایی بخش کشاورزی این شهرستان در سال 1401 خبر داد و گفت: در سال گذشته 292 فرصت شغلی جدید کشاورزی ایجاد و ثبت شده است.

تعهدات اشتغالزایی بخش کشاورزی استهبان محقق شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مهدی اعیان منش با بیان اینکه به منظور نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغالزای کشور و صحت‌سنجی اشتغال های جدید «سامانه ملی رصد» ایجاد و تعریف شده است، تصریح کرد: در سال گذشته 233 اشتغال موقت در بخش کشاورزی شهرستان استهبان شناسایی و ثبت شده است.

به گفته وی؛ عمده اشتغال های فصلی در شهرستان استهبان مختص زمان برداشت محصولاتی همچون انجیر، انار و زعفران است که علاوه بر اشتغال افراد بومی، تعداد کثیری کارگر از شهرستان های اطراف را نیز در بر دارد.

او با بیان اینکه در مدت مذکور تعداد 59 فرصت شغلی دائم ثبت شده است، اظهار کرد: این فرصت ها عمدتا در زیر بخش های مشاغل خانگی، صنایع و  دامپروری بوده است که همگی در نیمه نخست سال گذشته محقق شده است.

اعیان منش اذعان کرد: امیدواریم با توسعه زیر بخش های مختلف بخش کشاورزی خصوصا صنایع در شهرستان استهبان، شاهد شکوفایی بیش از پیش این بخش از اقتصاد شهرستان باشیم و بتوانیم فرصت های شغلی بیشتری ایجاد کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید