Iranian Agriculture News Agency

37 تغییر کاربری غیر مجاز در سپیدان متوقف شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: در ایام نوروز 37 مورد تغییرکاربری غیر مجاز در سطح 3164 متر مربع توسط یگان حفاظت از اراضی این مدیریت شناسایی و توقف عملیات شد.

37 تغییر کاربری غیر مجاز در سپیدان متوقف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، شهاب الدین صالحی با اشاره به اینکه موارد مذکور در اراضی کشاورزی بخش همایجان شهرستان سپیدان شناسایی شده است، تصریح کرد: 2422 مترمربع دیوارکشی و پی کنی، 170 متر مربع ساخت بنا و 572 متر مربع سایر تغییر کاربری ها از انواع محوطه سازی، آلاچیق، خاکبرداری، خاکریزی و استخر بود که از ادامه کار ممانعت به عمل آمد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ضمن اخذ تعهد از متخلفین، ادوات و تجهیزات تغییر کاربری نیز جمع آوری و توقیف شده است، اظهار کرد: پس از تنظیم صورتجلسه اقدام قانونی انجام و در صورت عدم توجه به اخطارها، در قالب تبصره 2 ماده 10 قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی، به نام متخلفین اعلام جرم می شود.

صالحی با تأکید بر اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و با بیان اینکه سود جویان و سوداگران حوزه زمین با سوء استفاده از ایام تعطیلات نوروز و بدون توجه به قوانین مربوطه، اقدام به تغییرکاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی می کنند، افزود: به همین منظور گشت زنی یگان حفاظت از اراضی در ایام تعطیلات در دستور کار است.

او با اشاره به اینکه شایسته است عموم مردم، موارد تغییرکاربری را از طریق سامانه 131 گزارش دهند، اضافه کرد: تامین امنیت غذایی کشور و جامعه در گرو حفظ و صیانت از منابع پایه تولید خصوصا خاک و اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید