Iranian Agriculture News Agency

دبیر انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در گفتگو با ایانا؛

ثبات و آرامش در بازار مرغ تا دو هفته دیگر

دبیر انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ از ایجاد ثبات و آرامش در بازار مرغ تا دو هفته دیگر خبرداد.

ثبات و آرامش در بازار مرغ تا دو هفته دیگر

به گزارش ایانا؛ بازار مرغ در سال جدید با نوساناتی روبرو شد به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی اقدام به واردات مرغ گرم کرد تا بتواند بازار را کنترل و از مصرف کنندگان خصوصا اقشار آسیب‌پذیر حمایت کند.

به طوری که سید جوادساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که این وزارتخانه در تامین مرغ منجمد در کشور هیچ مشکلی نداشته و در بازار کمبودی وجود ندارد، از طرف دیگر فعالان صنعت مرغ معتقدند در آینده‌ای نزدیک بازار مرغ به ثبات رسیده و آرامش در آن حکمفرما می‌شود.

به‌طوری که رضا مبصری، دبیر انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در گفتگو با خبرگزاری ایانا در خصوص آخرین وضعیت قیمت مرغ در کشور گفت: کشورمان سالانه 2 میلیون و 600 هزار تن مرغ تولید می‌کند و به لحاظ کلی نیازی به واردات مرغ نداریم.

بازار به آرامش می رسد

وی افزود: با این وجود با توجه به نوسانات اخیر بازار مقداری مرغ از ترکیه وارد کشور شده است ولی به صورت کلی می‌توان گفت بازار مرغ تا دو هفته دیگر به ثبات و آرامش خواهد رسید.

دبیر انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ تصریح کرد: با توجه به ایام عید و همزمانی آن با ماه مبارک رمضان میزان مصرف مرغ در کشور افزایش یافته، این در حالی است که میزان جوجه‌ریزی در سال گذشته برای مصرف در این ایام به میزان کافی صورت نگرفته است.

صادرات مازاد مرغ به 3 کشور عربی

مبصری در ادامه گفت: با این حال طی یک ماه اخیر میزان جوجه‌ریزی قابل توجه بوده است، به همین دلیل به نظر می‌رسد در اواسط اردیبهشت ماه شاهد صادرات این کالای اساسی نیز باشیم چون با مازاد تولید روبرو خواهیم شد.

وی افزود: تفاهم نامه و قراردادهای را برای صادرات مرغ به کشورهای حاشیه خلیج فارس به امضا رسانده‌ایم و تا یک ماه آینده به قطر، کویت و عمان مرغ صادر خواهیم کرد که میزان صادرات مرغ به عمان قابل توجه است.

جوجه ریزی ماهانه 115میلیون قطعه

دبیر انجمن شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دیروز با تصمیم کارگروه تنظیم بازار و کالاهای اساسی قرار بر این شده که ماهانه 115 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در کشور صورت گیرد تا نیازی به واردات مرغ وجود نداشته باشد.

مبصری گفت: با این تصمیم به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده صنعت مرغداری با آرامش و ثبات روبر شود و هیچ مشکلی برای تولید نداشته باشد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید