Iranian Agriculture News Agency

تیغ تیز کمباین به گندمزار های مُهر رسید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مُهر از ورود کمباین ها به مزارع گندم این شهرستان خبر داد و گفت: کار برداشت گندم از سطح 13 هزار و 750 هکتار از مزارع این شهرستان از امروز از بخش های گله دار و وراوی آغاز شده است.

تیغ تیز کمباین به گندمزار های مُهر رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یوسف صفری با اذعان به اینکه 12 هزار و 250 هکتار از مزارع گندم شهرستان مُهر کشت آبی است، تصریح کرد: پیش بینی می شود در مجموع 45 هزار تن محصول گندم در این شهرستان جمع آوری و تحویل مراکز خرید شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه 70 دستگاه کمباین در حال ورود به شهرستان مُهر هستند تا گندمکاران دغدغه ای برای برداشت نشدن به موقع نداشته باشند، اظهار کرد: کارگروه ستاد برداشت غلات با حضور کارشناسان مجرب مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل و فرآیند برداشت به طور دقیق رصد و کنترل می شود.

به گفته او؛ کارشناسان مربوطه قرار است به طور شبانه روزی عملیات پایش مزارع را به جهت حمایت از حقوق کشاورزان، پشتیبانی از تعاونی‌ها، دقت نظر در خرید و رفع تبعیض‌های احتمالی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه سه مرکز دولنی وراوی، گله دار و دارالمیزان در شهرستان مُهر برای خرید گندم کشاورزان دائر شده و آماده ارائه خدمت است، بیان کرد: برای رضایت بیشتر گندمکاران اقدام به استقرار تمام وقت کارشناسان عامل تشخیص و ذی حساب در مراکز خرید کرده ایم.

صفری با بیان اینکه انجام موفق مرحله برداشت محصولات شتوی نیازمند مساعدت و همکاری دستگاه ها، ادارات و نهاد های مرتبط است، افزود: از فرمانداری، بخشداران، فرماندهی انتظامی، پلیس راهور، حمل و نقل جاده ای و شرکت پخش فرآورده های نفتی درخواست مساعدت مضاعف با ناوگان برداشت غلات شهرستان مُهر داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید