Iranian Agriculture News Agency

آغاز برداشت گندم در فارس؛

برداشت گندم از 6 هزار هکتار مزارع لامرد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد گفت: برداشت گندم از سطح حدود 6هزار هکتار از مزارع این شهرستان و در بخش اشکنان آغاز شده است و پیش بینی می شود تا پایان اردیبهشت ماه آتی این عملیات ادامه یابد.

برداشت گندم از 6 هزار هکتار مزارع لامرد آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علیرضا محمدی با اذعان به اینکه شهرستان لامرد در سال زراعی جاری بیشترین سطح زیرکشت گندم آبی طی چند سال اخیر خود را داراست، تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان تولید گندم در این شهرستان به بیش از ۱۷ هزار تن برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اوج برداشت گندم در شهرستان لامرد از اواخر فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه خواهد بود، اظهار کرد: هماهنگی های لازم در خصوص تامین بیش از ۴۰ دستگاه کمباین و تجهیز مراکز خرید گندم در سه مرکز اشکنان، علامرودشت و مرکزی انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه هماهنگی های لازم در خصوص تامین سوخت کمباین ها و همچنین جلوگیری از خروج گندم از مرزهای استان فارس نیز انجام شده است، ابراز کرد: کشاورزان می توانند بدون کمترین دغدغه ای محصول خود را برداشت  و در زمان مناسب تحویل مراکز خرید مجاز دهند.

او با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری کشت قراردادی گندم جزو سیاست های دولت و وزارت جهاد کشاورزی بوده که در شهرستان لامرد در سطح مطلوب انجام گرفته است، بیان کرد: با توجه به نظارت ها و برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی و استقبال کشاورزان، مزارع گندم شرایط مناسبی به لحاظ تولیدی دارند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید