Iranian Agriculture News Agency

توسعه باغ های دیم در اراضی شیب دار مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از احداث ده هکتار باغ دیم در اراضی شیب دار بخش کامفیروز این شهرستان خبر داد و گفت: هزینه اجرای این طرح از محل اعتبارات یارانه نهال پرداخت می شود.

توسعه باغ های دیم در اراضی شیب دار مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، منصور امیریان با اشاره به اینکه به منظوراجرای این طرح دو میلیارد ریال از محل اعتبارات یارانه نهال در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با احتساب باغ های دیم احداث شده در سال های گذشته، سطح زیر کشت باغ های دیم در اراضی شیبدار کامفیروز به  55 هکتار رسیده است .

امیریان با بیان اینکه در طرح مذکور کشت گونه های کم آب بر مد نظر است، تصریح کرد: در این طرح انجیر و بادام در اراضی شیبدار کشت شده و گونه های کشت شده علاوه بر اقتصادی بودن با اقلیم این منطقه نیز سازگار هستند.

او بیان کرد: در طرح کشت در اراضی شیبدار علاوه بر کشت درختان مثمر، گیاهان دارویی شامل  آنغوزه، خاکشیر و ریواس نیز درسال های گذشته کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت، مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از رواناب‌های سطحی، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری را از مزایای این طرح دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید