Iranian Agriculture News Agency

دهقان پور تاکید کرد:

توسعه فعالیت های اقتصادی همگام با حفظ محیط زیست باشد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: توسعه فعالیت های اقتصادی باید همگام با حفظ محیط زیست باشد از این رو می بایست نگاه دوستدارانه به محیط زیست خود داشته باشیم.

توسعه فعالیت های اقتصادی همگام با حفظ محیط زیست باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، مجتبی دهقان پور در آئین روز درختکاری در شیراز که با حضور محمدهادی ایمانیه استاندار فارس برگزار شده بود، تصریح کرد: توسعه رابطه سالم بین انسان و محیط زیست با یک نگاه حمایتی و حفاظتی به محیط زیست باید پیگیری شود. 

این مقام مسئول با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در طول چهار سال اظهار کرد: مشارکت عموم مردم در تحقق این برنامه بسیار مهم است؛ هر ایرانی می تواند هر سال سه اصله نهال بکارد تا در طول چهار سال به این هدف مهم برسیم. 

او با بیان اینکه حفظ محیط زیست و منابع طبیعی نباید مانعی برای توسعه سایر فعالیت های اقتصادی در استان فارس باشد، ابراز کرد: متناسب با این رویکرد در استان و کشور باید علاوه بر اینکه محیط زیست را حفظ می کنیم به توسعه فعالیت های اقتصادی نیز توجه کنیم تا به توسعه متوازن دست یابیم. 

دهقان پور با تاکید بر اینکه فعالیت های انسانی عامل اصلی در موضوع تغییرات اقلیمی است، بیان کرد: در صورت عدم توجه به ضرورت توسعه درختکاری و گسترش و جنگل ها، تغییرات اقلیمی می تواند در نزدیک به ۶۰ سال آینده دمای زمین را ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد افزایش دهد.

به گفته وی؛ امروزه یکی از چالش های مهم محیط زیستی که با آن مواجه هستیم، پدیده تغییرات اقلیم است. پدیده تغییر اقلیم یک همبستگی مثبتی با گرمایش زمین دارد و تولید co2 ناشی از فعالیت های انسانی در گرمایش زمین تاثیرگذار است.

آئین روز درختکاری در شیراز در بوستان مادر واقع در بلوار احمد بن موسی (ع) علاوه بر استاندار فارس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان با حضور سید محسن قائمی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی، منصور رضایی مدیر کل منابع  طبیعی و آبخیزداری، محمدحسن اسدی شهردار شیراز و تعداد کثیری از مسئولین استانی، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار شد؛ در این آئین به نیابت از شهدای حادثه تروریستی حرم احمد بن موسی شاهچراغ (ع) نهال درختان کاشته شد.

IMG_20230307_164423_558

IMG_20230307_164431_019

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید