Iranian Agriculture News Agency

جذب 37 میلیاردی تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در بیضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از پرداخت 29 فقره تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به ارزش 37 میلیارد و 180 میلیون ریال برای خرید ادوات در این شهرستان خبر داد.

جذب 37 میلیاردی تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در بیضا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، صدیقه مویدی با تاکید بر لزوم نوسازی ماشین آلات بخش کشاورزی، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 20 میلیارد ریال تسهیلات 4 درصد از محل اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها پرداخت شد.

 به گفته وی؛ این تسهیلات به منظور خرید ادوات مخصوص دیمزار شامل 10 دستگاه کشت مستقیم، 12 دستگاه زیرشکن و 3 دستگاه سمپاش توسط بانک ملی به 25 بهره بردار این بخش پرداخت شده است.

مویدی ابراز کرد: همچنین سه فقره تسهیلات خرید تراکتور به مبلغ هفت میلیارد و 180 میلیون ریال از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و با نرخ 23 درصد در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: 10 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 16 با نرخ 4درصد برای خرید یک دستگاه پهباد تخصیص داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: توسعه و بکارگیری فناوری‌های نوین مکانیراسیون با هدف حمایت از تولید محصولات راهبردی، اصلاح الگوی کشت، بهره وری بهینه از منابع آب، کاهش هزینه های تولید، افزایش راحتی و جذابیت کار کشاورزی، انجام به موقع عملیات کشاورزی، افزایش بهره وری تولید، اشتغالزایی و در نهایت افزایش درآمد و مدیریت مصرف نهاده ها در دستور کار این مدیریت قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید