Iranian Agriculture News Agency

۶۷ هکتار اراضی مرغوب کشاورزی از دست دلالان زمین رفع تصرف شد

رئیس اداره امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستاهای کودیان و آب پرده، ۶۷ هکتار از اراضی مرغوب کشاورزی از دست دلالان زمین رفع تصرف شد.

۶۷ هکتار اراضی مرغوب کشاورزی از دست دلالان زمین رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، هادی کوهستانیان تصریح کرد: در این عملیات  ۳۱۵ مورد مستحدثات غیرمجاز شامل دیوارکشی، قطعه بندی، ساختمان، اتاقک، پی کنی، دپو مصالح و مغازه تخریب شد.

به گفته وی؛ این عملیات در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، ماده ۱۷ و تبصره ۱ ماده ۶ قانون ایمنی راه ها بود.

کوهستانیان اظهار کرد: اجرای مذکور پس از هماهنگی با مقامات قضایی و اجرایی و همکاری مقتدرانه فرماندهی انتظامی شهرستان به صورت همپوشان توسط امور اراضی، راهداری و حمل و نقل جاده ای شیراز انجام شد.

او افزود: در این منطقه متخلفین، زمین خواران و سودجویان در مدت زمان اخیر به شدت اقدام به ساخت و ساز و ایجاد مجموعه های جدید الاحداث باغ شهری و به تبع آن بنگاه های غیرمجاز املاک رو آورده بودند و مبالغ میلیاردی و سودهای کلان به جیب زده و تخلفات گسترده به نحوی بود که به اخطاریه های متعدد متولیان و دستگاه های حاکمیتی کوچکترین توجهی نمی شد.

 وی ابراز کرد: هر مسئول و فرد دلسوز و آگاهی که از این منطقه بازدید می کرد به ابراز تاسف از این منظر منجر می شد که علیرغم اقدامات بازدارنده و حتی حکم قطعی قلع و قمع صادره از محاکم کیفری استان متخلفین با حاشیه سازی از اجرای قانون جلوگیری می کردند.

کوهستانیان گفت: قلع و قمع مذکور حدود ۹ ساعت به طول انجامید که ضربه بسیار موثر و به هنگام بر پیکره سیستم زمین خواری در آن منطقه بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید