Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی:

ارائه تسهیلات ویژه به کشاورزان جوان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش داریم برای تغییر نگاه در بخش کشاورزی و ورود علم و نوآوری، تسهیلات ویژه به کشاورزان جوان در این بخش ارائه بدهیم.

ارائه تسهیلات ویژه به کشاورزان جوان

 سید جواد ساداتی نژاد امروز شنبه در اولین همایش ملی کشاورزان جوان که در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد توضیح داد: امروز کشاورزان ما سن بالای ۵۳ سال دارند که باید تلاش کنیم سن کشاورزانمان را به کمتر از ۴۰ سال برسانیم که این از وظایف وزارت جهاد کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: امروز غذا در دنیا حائز اهمیت است؛ زیرا یک قدرت به شمار می‌رود برای اینکه کشورها برای حکمرانی غذا رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بنابراین کشاورزی امروز عامل قدرت است تصریح کرد: امروز نگاه به کشاورزی دیگر یک نگاه سنتی نیست؛ بلکه تغییر کرده و این نگاه راهبردی و مدرن شده است.

ساداتی نژاد گفت: هر روز دانش و فناوری در بخش کشاورزی رشد پیدا می‌کند؛ بنابراین باید نگاه‌های گذشته به این بخش را کنار بگذاریم و جذابیت‌های خوبی برای حضور جوانان ایجاد کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: برای ورود علم و فناوری به بخش کشاورزی نیازمند حضور جوانان تحصیل‌کرده هستیم و نمی‌توانیم برای ورود دانش به کشاورزی به کشاورزان سنتی متکی باشیم.

وی بیان کرد: همه اینها نشان‌دهنده شروع فصل جدیدی در بخش کشاورزی است به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی هنرستان‌ها را تقویت می‌کند.

ایجاد ۴۰ هنرستان کشاورزی در سال جاری

ساداتی نژاد اظهار داشت: ۴۰ هنرستان در سال جاری با کمک سازمان تات راه‌اندازی شده که کمک و حمایت می‌کنیم.

افزایش ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در سال ۱۴۰۱

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بحث شرکت‌های دانش بنیان را سال ۱۴۰۱ شروع کردیم و از ۲۸۰ به ۴۸۰ مورد شرکت رسیدیم که این افراد عموماً جوانان کشاورز ما هستند، در نتیجه باید این مسیر و بسترهای مورد نیازش را توسعه می‌دهیم.

وی گفت: حدود ۶ دهکده نوآوری و فناوری راه انذاری کردیم و از سال آینده به سمت مزارع نوآوری و بسترهای تولید می‌رویم.

ساداتی نژاد درباره اقدامات سال آینده وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از جوانان در بخش کشاورزی تصریح کرد: صندوق حمایت از جوانان روستایی و عشایری را از سال ۱۴۰۲ توسعه می‌دهیم تا سال آینده این حوزه را تاسیس و حمایت کنیم.

تاسیس بنیاد کشاورزان آینده در سال ۱۴۰۲

وی تاکید کرد: در سال آینده در معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت برنامه‌ریزی خواهد شد تا از کشاورزان کمتر از ۴۰ سال حمایت شود‌، بدین صورت که تسهیلات ویژه و یا درصد کارمزد کمتر برای تسهیلات در اختیار آنان قرار داده شود و امیدواریم تا فروردین ماه دستورالعملی را در این خصوص داشته باشیم.

ساداتی نژاد اظهار داشت: همچنین برای کشاورزانی که در هنرستان‌ها هستند که تولید همراه با تحصیل دارند این هم موضوعی است که از طریق خرید تضمینی از گروه حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزان جوان یک حرکت روبه‌جلو در بخش کشاورزی است برای اینکه بتوانیم نگاه ویژه به کشاورزان آینده و جوان‌گرایی داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی و نشست‌های تخصصی و ارتباطی که با کانون‌های جوانان روستایی و عشایری می‌گیرند به سمت برآورده کردن نیازهای بخش کشاورزی گام برداریم.

اولین همایش ملی کشاورزان جوان با شعار «تحقق کشاورزی دانش‌بنیان با مشارکت کشاورزان جوان» در راستای شعار امسال برگزار شد.

در این مراسم کشاورزان نمونه جوان و همچنین تولیدکنندگان برتر زیر ۳۵ سال در حوزه کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی، شیلات از ۳۲ استان کشور حضور یافتند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از کشاورزان نمونه کشور به عنوان نماینده هر یک از استان‌ها با اهدای لوح تندیس توسط وزیر جهاد کشاورزی تجلیل شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید