Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

نظام توزیع کشاورزی استان تهران به طور کامل هوشمند شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با ایجاد سامانه‌های مختلف تمام مراحل تولید، قیمت و توزیع محصولات کشاورزی به طور کامل هوشمندسازی شده‌ بطوریکه از ابتدا تا انتهای این مسیر رصد می‌شود.

نظام توزیع کشاورزی استان تهران به طور کامل هوشمند شد

جبرائیل برادری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تهران نخستین استانی است که بهره وری کشاورزی آن در بالاترین سطح قرار دارد، ۱.۲ درصد از زمین های کشاورزی کشور در این استان واقع شده در حالی که بیش از پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کنیم.

وی یادآور شد: ۶.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود و سهم عمده را در تولید و مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی دارد.

برادری با بیان اینکه امروز مهمترین وظیفه ما فراهم سازی تولید مواد غذای با تکیه حداکثری به تولید بخش داخلی و دسترسی فیزیکی آحاد مردم به غذا است، اظهار داشت: کار جهادی و روحیه انقلاب با کشاورزی و سازندگی عجین شده و نتیجه آن را در امنیت غذایی کشور شاهد هستیم و به آن می بالیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: کشاورزی ایران حداقل وابستگی را به خارج از کشور دارد و از طریق افزایش بهره وری توانسته است ضمن تثبیت تولید و بهره وری پایدار از منابع موجود، روند رو به رشدی را در تولید انواع محصولات کشاورزی تجربه کند.

این مسئول ادامه داد: بخش کشاورزی استان تهران در حوزه فعال سازی واحدهای تولیدی غیر فعال و افزایش ضریب خود اتکایی محصولات کشاورزی به خصوص در تولید مرغ اقدامات ارزشمندی داشته به گونه ای که فقط پنج درصد نیاز استان تهران در بخش مرغ تولید می شد که اکنون این رقم با فعال سازی واحدهای تولیدی راکد به ۱۰ درصد رسیده است.

برادری برای فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، نیمه فعال با متقاضی افزایش تولید گفت: در زمینه تسهیلات بانکی بیش از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات جذب کردیم و در اختیار واحدهای تولیدی قرار دادیم و از نظر در سطح کشور حائز رتبه برتر شدیم.​

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید