Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

گوشت های وارداتی جدید از لحاظ چربی استاندارد لازم را دارد

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: دسته جدید گوشت های وارداتی همچون گذشته دارای تاییدیه بهداشتی است. همچنین وزن آنها بین ٢٢ تا ٢٣ کیلوگرم است که استاندارد بوده و میزان چربی پایینی دارد.

گوشت های وارداتی جدید از لحاظ چربی استاندارد لازم را دارد

محمد آقامیری در گفت و گو با خبرنگار ایانا در خصوص مقایسه میزان چربی گوشت های داخلی و وارداتی اظهار داشت: چربی گوشت قرمز وارداتی و داخلی غیر قابل مقایسه است زیرا چربی دام بر اساس سن و وزن دام مشخص می شود.

وی با بیان اینکه هر دامی که سن و وزن بالایی داشته باشد چربی بیشتری نیز دارد، ادامه داد: بهترین وزن لاشه بین ١٨ تا ٢٠ کیلوگرم و ١۴ تا ٢٢ کیلوگرم است و هرچه وزن دام از ٢٣ کیلوگرم بیشتر باشد، مناسب نیست.

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: مهمترین اصل در واردات گوشت سلامت و تاییدیه بهداشتی است که تمام آزمایش ها و بررسی های لازم در این خصوص انجام می شود.

آقامیری با بیان اینکه اخیرا دوکانتر گوشت وارداتی توزیع شده است، تصریح کرد: وزن این گوشت های وارداتی بالا بوده که بر این اساس چربی بسیار بالایی نیز داشته اما کاملا بهداشتی و سلامت بوده است و همچنین عمومیت نداشته و مقدار آنها محدود بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: دسته گوشت های وارداتی جدید که به زودی به کشور وارد می‌شود از لحاظ بهداشت، آلودگی و حتی چربی نیز بررسی و آزمایش های لازم انجام شده است.

آقامیری افزود: چربی دسته جدید گوشت های وارداتی بررسی شده و وزن آنها بین ٢٢ تا ٢٣ کیلوگرم است و میزان چربی خوب و پایینی دارد. 

رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: از لحاظ بهداشتی تا زمانی که آزمایش های لازم انجام و تاییده بهداشت صادر نشود به هیچ وجه اجازه واردات دام داده نمی شود زیرا این اصل در واردات دام از سایر موضوعات اهمیت بسیار بیشتری دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید