Iranian Agriculture News Agency

صیادی مطرح کرد:

کشاورزان برای دریافت سند زمین های کشاورزی اقدام کنند

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از تسهیل و تسریع روند اجرای طرح صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در شهرستان مرند خبر داد.

کشاورزان برای دریافت سند زمین های کشاورزی اقدام کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، علی صیادی در جلسه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی که در مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد بر تسهیل روند اجرای طرح صدور اسناد اراضی کشاورزی و لزوم تعامل و هماهنگی کارشناسان اداره امور اراضی با دستگاه های ذیربط برای تسریع امر و تحقق صد درصدی برنامه تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سنددار کردن اراضی کشاورزی شهرستان، اجرای این طرح را از تکالیف مهم و اولویت دار در عملیاتی کردن برنامه تحولی سازمان و مدیریت دانست و ضمن تأکید بر تسهیل روند اجرای طرح صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، بر لزوم برنامه ریزی و هماهنگی و تعامل کارشناسان اداره امور اراضی با دستگاه‌های ذیربط برای تحقق صد درصدی برنامه مطابق برش شهرستانی ابلاغی تأکید کرد.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در ادامه با بیان اینکه سنددار شدن اراضی کشاورزی علاوه بر قانونی شدن حق مالکیت کشاورزان، آثار مثبت دیگری چون جلوگیری‌ از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، حل اختلاف بین کشاورزان با هم و با دولت را به حداقل می‌رساند ادامه داد: اختلاف بین مالکیت زمین‌های کشاورزی و ملی موانعی را به‌ ویژه برای کشاورزان ایجاد می‌کند و در برخی موارد کشاورز به‌دلیل نداشتن سند و ناتوانی در اثبات مالکیت، قادر نیست در زمین آبا و اجدادی خود به کشت و زرع بپردازد. سنددار شدن زمین‌های کشاورزی (کاداستر) انگیزه فعالیت کشاورزان را بیشتر می‌کند و از سوی دیگر، آنها می‌توانند با سند زمین خود از تسهیلات بانکی برای توسعه کشت ، زرع و نیز اخذ مجوز برای ایجاد هر نوع فعالیت بهره مند شوند لذا از کشاورزان درخواست می شود هر چه سریعتر  برای دریافت سند زمین های کشاورزی اقدام کنند.

صیادی با بیان اینکه در خصوص رفع تداخلات اراضی کشاورزی، با استقرار دبیرخانه و برگزاری جلسات مربوطه در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، امور مربوطه با جدیت پیگیری می شود، افزود: مقدمات خوبی فراهم شده است و آمادگی کامل داریم برای انجام تکالیف سازمانی در حوزه صدور اسناد رسمی، طبق مصوبات قرارگاه به یک جمع بندی منطقی برسیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری، درسطح 690 هکتار از اراضی کشاورزی به تعداد 605 فقره سند تک برگی صادر شده است افزود: عملیات اجرایی طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی شهرستان مرند با هدف تسریع در اجرای قانون حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی به ویژه در مناطق روستایی شهرستان  از  سال 1400 آغاز و با همکاری مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان و ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک، در حال انجام است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید