Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد:

توزیع 13500 هزار تن کود به کشاورزان ساروی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از توزیع 13 هزار و 536 تن انواع کود شیمیایی به کشاورزان این شهرستان خبر داد.

توزیع 13500 هزار تن کود به کشاورزان ساروی
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، سید اسماعیل علوی اظهار کرد: امسال 13 هزار و 536 تن انواع کود های شیمیایی در مراکز هشتگانه جهاد کشاورزی شهرستان ساری و با صدور حواله الکترونیکی به کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه  کشاورزان با رعایت این نکته مهم که عملکرد در محصولات کشاورزی به برنامه‌ریزی دقیق تولید با مجموع شرایط اقلیمی در سال و مدیریت متقابل کشاورز در همان سال است، برمدیریت کشت، مدیریت تغذیه، کیفیت کودهای مورد استفاده، مدیریت آفات و بیماری‌ها، مدیریت زمان مصرف کودها و سموم، مدیریت آبیاری به اندازه و در زمان درست، مدیریت بذر مناسب جهت کشت و شرایط اقلیمی تاکید کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سواستفاده، توزیع کود شیمیایی تنها از طریق حواله الکترونیکی انجام می شود تا کود مورد نیاز کشاورزان به‌ موقع در دسترس آنها قرار گیرد، افزود: توزیع کود بر مبنای اطلاعات ثبت ‌شده محصولات مختلف در سامانه جامع پهنه‌بندی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه  کشاورزان باید برای ثبت و یا ویرایش سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، گفت: سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است و هر کشاورز درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال می کند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید