Iranian Agriculture News Agency

سومین روز از کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در خنج برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: سومین روز از کاروان ترویجی الگوی کشت محصولات زراعی با حضور بهادر اسفندیاری فرماندار این شهرستان به صورت آنلاین برگزار شد.

سومین روز از کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در خنج برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور تصریح کرد: در مدت برگزاری کاروان ترویجی به صورت چهره به چهره و گروهی، چند کارگاه ترویجی- آموزشی در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با آفات و بیماری های گندم، محلول پاشی عناصر ریزمغذی در گندم و مبارزه با سوسک سرخرطومی برگزار شد.

وی ابراز کرد: در برنامه آنلاین کاروان ترویجی پنج نوبت سه دقیقه ای در اختیار این شهرستان قرار گرفت که در این ارتباط های زنده اقدامات انجام شده در پیشرفت کشاورزی این شهرستان بیان شد.

به گفته علی پور؛ در این کارون ترویجی فرماندار نیز طی سخنانی حضور در کنار کشاورزان و توجه به خواسته های عاملان امنیت غذایی و حل مشکلات آنان از برنامه های این دولت دانست و اظهار امیدواری کرد: با توجه به بحران آب در کشور بتوانیم با حداقل آب مصرفی حداکثر تولید را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی در این شهرستان توانسته جایگاه خوبی را در بین شهرستان های جنوبی فارس داشته باشد، تصریح کرد: در سال زراعی جاری در کشت گندم 90 درصد از مزارع به شیوه ی آبیاری نواری و کشت با کمبینات انجام شده است و این نتیجه تلاش شبانه روزی بهره برداران کشاورزی و اجرای دقیق دستورالعمل ها و برنامه های ارسالی سازمان، توسط کارشناسان مجموعه ی مدیریت جهادکشاورزی و مراکز خدمات است.

علی پور با بیان اینکه در این کاروان ترویجی فرماندار شهرستان، مسئولین ادارات و بانک کشاورزی، نماینده ی بیمه کشاورزی جنوب فارس، کارشناس بیمه شهرستان، تعاونی روستایی و کارگزاری توزیع نهاده ها، صنف کشاورزی، کارشناسان بخش کشاورزی و جمعی از کشاورزان پیشرو حضور داشتند، اظهار کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی مبارزه با علف های هرز و تغذیه مزارع با هدف افزایش بهره وری توانسته اثرات خوبی در پیشرفت کشاورزی شهرستان داشته باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید