Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری کلاس آموزشی ترویجی طرح توسعه نوغانداری با مشارکت زنان روستایی جلفا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری کلاس آموزشی ترویجی طرح توسعه نوغانداری با مشارکت زنان روستایی این شهرستان خبر داد.

برگزاری کلاس آموزشی ترویجی طرح توسعه نوغانداری با مشارکت زنان روستایی جلفا

 رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن اعلام خبر اظهار داشت: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، توانمندسازی زنان روستایی و عشایری و جوامع محلی و ایجاد اشتغال پایدار و همچنین کسب درآمد پایدار برای جوامع روستایی است.

 وی با بیان اینکه نوغاندار در یک دوره ۴۵ روزه می تواند حاصل فعالیت خود را ببیند ادامه داد: ضمن اینکه صنعتی با بهره خوب است زیرا میزان سرمایه گذاری در این بخش در مقایسه با سایر رشته ها کمتر و دوره بازگشت آن نیز کمتر است.

 عباسی ادامه داد: به منظور احیا و ترویج صنعت پرورش کرم ابریشم، کارگاه آموزشی ـ ترویجی طرح توسعه نوغانداری با مشارکت زنان روستایی و با محوریت زنجیره تولید، تبدیل پیله و نخ ریسی در روستای قولان جهت هماهنگی و اجرای طرح در بهار ۱۴۰۲ برگزار گردید که در این کلاس آموزشی در خصوص وضعیت نوغانداری کشور در گذشته و حال، اصول علمی پرورش کرم ابریشم، نحوه حمایت دولت، مزایای کار در صنعت نوغانداری و پرورش کرم ابریشم و ... توضیحاتی ارایه شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید