Iranian Agriculture News Agency

درنشست ستاد توسعه گلخانه های استان البرز مطرح شد:

افزایش بهره وری و کاهش خسارت با انتقال کشت از فضای باز به گلخانه میسر می شود

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید در محیط کنترل شده و خارج از فصل منجر به کاهش مصرف آب نسبت به عملکرد می شود به شرطی که تولید در فضای باز از رده خارج و به داخل گلخانه منتقل شود.

افزایش بهره وری و کاهش خسارت با انتقال کشت از فضای باز به گلخانه میسر می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز، غلامرضا تقوی در هفتمین نشست ستاد توسعه گلخانه‌های استان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به سیاست ارزان سازی گلخانه‌ها گفت: بایستی برای اراضی خرد و گسترده‌تر برنامه های مجزا در کشور پیش بینی شود زیرا در اراضی خرد اقتصادی بودن مهم است و باید به سمت تولید محصولاتی برویم که از نظر اقتصادی برای تولیدکنندگان جذابیت داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی به تولید محصولات کشاورزی با کمترین امکانات و هزینه اشاره کرد و افزود: توصیه می شود برای مناطقی حتی مانند سیستان و بلوچستان باغات به صورت گلخانه ای باشند چرا که هر ساله شاهد خسارت فراوان سرمازدگی در باغات هستیم.

تقوی با اشاره به مزایا و محاسن انتقال کشت از فضای باز به گلخانه تصریح کرد: تولید در محیط کنترل شده و خارج از فصل منجر به کاهش مصرف آب نسبت به عملکرد می شود به شرطی که ما از آن طرف بتوانیم سبزی و صیفی که در فضای باز تولید می‌شود را از رده خارج کنیم و به داخل گلخانه ببریم.

وی با بیان اهمیت فرایندهای پس از تولید در کشت گلخانه ای اظهار کرد:  گام نخست افزایش تولید است اما باید بدانیم که مراحل پس از تولید نیز بسیار مهم است زیرا باید فرایندهای پس از تولید را در کشور مدیریت کنیم و پس از توسعه گلخانه‌ها توجه به مولفه‌هایی مانند واحدهای سردخانه‌ای، بسته بندی، فرآوری و پایانه های صادراتی مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم شکل گیری کشاورزی قراردادی گفت: تولید بدون بازار برنامه ریزی نشود وکشاورزان باید بتوانند به راحتی به صادرات و خارج از کشور وصل شوند و بازار هم باید جزء برنامه‌های توسعه ما باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید