Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین

باغستان سنتی قزوین محله محور احیا و ساماندهی خواهد شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: باغستان سنتی قزوین به ۱۲۳ محله تقسیم شده که برنامه ساماندهی و احیای آن بر اساس محله وری در دستور کار قرار دارد.

باغستان سنتی قزوین محله محور احیا و ساماندهی خواهد شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، علی راه انجام روز یکشنبه در نشست کمیته فنی باغستان سنتی قزوین با بیان این این مطلب افزود: در این طرح در نظر داریم درختان موجود در باغستان سنتی قزوین بر اساس میزان سبزینگی (شادابی و زیست) و همچنین برگشت پذیری مورد احیا و اصلاح قرار گیرند.

وی اضافه کرد: باغستان سنتی استان قزوین ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که هر محله آن بر اساس واحد باغ به صورت حدودی به ۵۰۰ متر مربع تقسیم بندی می‌شود.

راه انجام بیان داشت: بیشتر باغستان سنتی قزوین شامل درختان بادام، پسته و انگور است که به شکل دیم از آن‌ها نگهداری می‌‎شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر احیای باغستان سنتی تاکید کرد و گفت: برخی از موضوعات موجود در باغستان مثل خرده مالکی و موضوعات آبی از قبل مورد بحث و تبادل نظر کارشناسی قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی شده است.

گفتنی است، در این کمیته در خصوص نظامات آبیاری و اقتصادی کردن باغستان سنتی قزوین به عنوان یک میراث ملی نیز مباحثی مطرح شد.

ریاست سازمان باغستان، نمایندگان دستگاه های میراث فرهنگی و شرکت آب منطقه ای و همچنین باغداران باغستان نیز در این نشست حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید