Iranian Agriculture News Agency

ضرورت تعامل و همگرایی بخش تحقیقات و اجرا در کاشت درخت

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تاکید بر تعامل و همگرایی بین موسسه تحقیقات، جنگل‌ها و مراتع و منابع طبیعی در کاشت یک میلیارد درخت خاطرنشان کرد: تشکیل کمیته علمی و حضور اساتید دانشگاه و بخش تحقیقات برای اجرایی کردن کاشت یک میلیارد درخت در کشور می‌تواند پشتوانه علمی محکمی برای انجام این کار مهم باشد.

ضرورت تعامل و همگرایی بخش تحقیقات و اجرا در کاشت درخت
به گزارش ایانا به نقل از  سازمان منابع طبیعی، عباسعلی نوبخت در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به صورت ویدئوکنفرانس با مدیران کل منابع طبیعی سراسر کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ۲۲ بهمن گفت: خوشبختانه شاهد حماسه‌آفرینی بزرگ و بسیار باشکوه مردم در این روز بودیم و این حرکت عظیم تضمین‌ کننده امنیت ملی کشوراست.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ امنیت غذایی در کنار امنیت ملی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی در روز ۲۲ بهمن با برپایی غرفه در مسیر خیابان آزادی ۵ هزار نهال را در میان مردم توزیع کرده است.

نوبخت اعلام کرد: با دستور ریاست جمهوری و حمایت وزیر جهاد کشاورزی طی یک برنامه چهار ساله یک میلیارد اصله نهال تولید و با مشارکت مردم کاشته می‌شود و با توجه به این که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری متولی امنیت زیستی کشور است، امور مربوط به کاشت نهال بر عهده این سازمان است.

وی افزود: رسانه ملی و آموزش و پرورش به عنوان دستگاه‌های فرهنگ‌ساز نقش بسیار مهم و پررنگی در نهضت درختکاری خواهند داشت و ما امروز نیازمندیم تا کلیه اقدامات صورت گرفته را مستندسازی و جهت اطلاع‌رسانی به افکار عمومی اطلاع‌رسانی کنیم.

این مقام مسوول اضافه کرد: آموزش و پرورش در تمامی خانواده‌ها نقش تعیین کننده دارد و شبکه شاد به ۲.۵ میلیون نفر به طور میانگین خدمات ارائه می‌کند.

نوبخت درباره نقش و اهمیت صدا و سیما در امر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی نیز گفت: اگر اقدامات فراوانی انجام دهیم اما آن را به گوش مردم و مسوولان نرسانیم انگار کاری انجام نشده است، بنابراین هم آموزش و پرورش و هم صدا و سیما پیشران فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از اقدامات منابع طبیعی در کشور هستند.

گفتنی است؛ در جلسه ستاد مردمی کاشت یک میلیارد درخت که به ریاست عباسعلی نوبخت صبح امروز برگزار شد مدیران کل منابع طبیعی استان‌ها گزارشی از روند کار و مراحل تجهیز و تولید نهال در نهالستان‌ها وهمچنین میزان مشارکت‌پذیری بخش‌های خصوصی گزارش ارائه کردند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید