Iranian Agriculture News Agency

فتحی در گفتگوی اختصاصی با ایانا خبر داد:

توزیع 240 تن گوشت قرمزمنجمد در آذربایجانشرقی در دهه سوم بهمن ماه سالجاری

تداوم توزیع گوشت قرمز منجمد به منظور تنظیم بازار در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع 240 تن گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب دولتی در دهه سوم بهمن ماه سال جاری برای ایجاد تعادل در بازار خبر داد.

توزیع  240 تن گوشت قرمزمنجمد در آذربایجانشرقی در دهه سوم بهمن ماه سالجاری

اکبر فتحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  از تداوم توزیع گوشت قرمز منجمد در راستای تنظیم بازار در سطح 21 شهرستان استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: به منظور حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد تعادل در بازار، عرضه گوشت قرمز منجمد با قیمت مصوب در فروشگاه های زنجیره ای و تعدادی از مغازه های خرده فروشی به عنوان کاسبان امین در سطح شهر تبریز و سایر شهرستان ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح 770 تن گوشت منجمد شامل گوشت گوسفند و گوشت گوساله در بازار استان آذربایجان شرقی توزیع شد و در این مرحله 150 تن گوشت قرمز گوسفندی منجمد در قالب مرحله چهارم و 90 تن گوشت قرمز منجمد گوساله در قالب مرحله پنجم توزیع می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: این مقدار گوشت برای تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی های مصرف و... توزیع می‌شود و فروشگاه های زنجیره ای دارای صندوق مکانیزه برای توزیع مرجح هستند اما در صورت عدم وجود آنها، سایر فروشگاه های معتبر و دارای اهلیت و دارای صندوق مکانیزه نیز در شهرستان‌ها توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان معرفی خواهند شد.

فتحی تاکیدکرد: قیمت گوشت منجمد برای فروش به مصرف کننده بین 130 تا 155 هزار تومان است.

وی با بیان اینکه در صورت عدم معرفی مباشر از سوی شهرستان‌ها، پس از مهلت تعیین شده سهمیه مذکور به سایر شهرستان‌های متقاضی استان اختصاص خواهد یافت، ادامه داد: توزیع در سطح شهر تبریز از طریق معرفی مراکز توزیع توسط مدیریت توسعه بازرگانی انجام خواهد گرفت.

وی همچنین از توزیع یک هزار و 590 تن برنج در قالب سهمیه مرحله 10 قسمت اول خبر داد و گفت: یک هزار و 160 تن برنج تایلندی و 430 تن برنج هندی به ترتیب با قیمت عمده فروشی هرکیلو یکصد و شصت هزار ریال و سیصدوسی هزار ریال  و به ترتیب خرده فروشی 180 هزار ریال و 350 هزار ریال در دهه سوم بهمن ماه توزیع می شود.  

فتحی افزود: مباشرین توزیع برنج باید با هماهنگی سایر دستگاه‌های مربوطه تا 25 بهمن سالجاری به اداره کل غله وخدمات بازرگانی استان( به غیر از فروشگاه‌های زنجیره ای با الویت شرکت‌های تعاونی‌های مصرف و تعاون روستایی و... ) معرفی شوند و پس از مهلت تعیین شده سهمیه مذکور به سایر شهرستان‌های متقاضی استان اختصاص خواهد یافت. در معرفی مباشر خرید با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار شهرستان، (تاکیداً به غیر از فروشگاههای زنجیره ای) اتحادیه ها و شرکت تعاونی های مصرف و موسسات خیریه مدنظر است و در غیر این صورت سایر فروشگاههای معتبر و دارای اهلیت و دارای صندوق مکانیزه معرفی خواهد شد. توزیع برنج در سطح شهر تبریز نیز از طریق معرفی مراکز توزیع اتحادیه های (اسکاد ، امکان ، فرهنگیان) شرکت های تعاونی روستایی، کاسبان امین ، بازرگام و ... توسط توسعه مدیریت بازرگانی انجام خواهد گرفت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید