Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از ۶ طرح کشاورزی شهرستان خانمیرزا استان چهارمحال وبختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۶ طرح کشاورزی در شهرستان خانمیرزا با اعتباری بالغ بر ۱۶۹۷۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

بهره برداری از ۶ طرح کشاورزی شهرستان خانمیرزا استان چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال وبختیاری،حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: ۶ طرح کشاورزی در شهرستان خانمیرزا با اعتباری بالغ بر ۱۶۹۷۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

برزگر،بیان کرد: : این طرح ها شامل ۲ طرح گلخانه ، ۲ طرح ابیاری بارانی، ۱ طرح پرورش گاو شیری و ۱طرح کانال آبرسانی بودند که همزمان با دیگر طرحها توسط استاندار افتتاح به بهره بردارای رسیدند.

وی، میزان اشتغال زایی طرح‌های مذکور را ۱۱۶ نفر بصورت مستقیم وغیر مستقیم اعلام کرد و گفت: از مزایای این طرح ها ۶ روستا و ۱۵ خانوار بهرمند می شوند.

مهدی عالی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خانمیرزا در حاشیه افتتاح این طرح ها گفت:

طرح احداث گلخانه و کشت های متراکم در شهرستان خانمیرزا در حال حاضر۱۶هکتار در حال بهره برداری، ۴هکتار در حال احداث و ۱۵هکتار در شرف تشکیل پرونده و استعلامات می باشد.

مهدی عالی افزود: توسعه کشت های گلخانه ای از اهداف جهاد کشاورزی است و احداث گلخانه اقدامی مناسب جهت افزایش تولید ،صادرات ، رونق اقتصادی و اشتغالزایی  می‌باشد و کشت های گلخانه ای بهره وری  آب را تا۱۰ برابر میزان تولید را  ۱۰ الی۱۲ برابر و میزان درآمد کشاورزان را ۲۰ الی۳۰ برابر افزایش می دهد.

وی ادامه داد: کشاورزان و بهره برداران شهرستان خانمیرزا علاقه خاصی به اجرای طرح های گلخانه دارند و احداث و راه اندازی طرح و کشت های گلخانه در سالهای اخیر افزایش چشمگیری در سطح شهرستان  داشته که  شهرستان خانمیرزا را قطب گلخانه ای استان خواهد کرد

عالی ادامه داد: به  ازای راه‌اندازی هر هکتار گلخانه ۱۲ فرصت شغلی مستقیم و ۱۵ شغل غیرمستقیم ایجاد می کند که این یک اشتغال پایدار و ثابت می باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید