Iranian Agriculture News Agency

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت:

100 درصد اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شدند

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی تأکید کرد: در تمامی شهرستان‌ها دادگستری آمادگی دارد تا از ظرفیت قانونی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی استفاده شود.

100 درصد اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی، موسی خلیل‌اللهی در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان امور اراضی کشور که با حضور مسئولین استانی در محل سالن جلسات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی برگزار شد با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: به بیان امام راحل « انقلاب انفجار نور بود» نوری که ما را از ظلمت به روشنایی،  از ذلت به عزت و از وابستگی به استقلال رساند.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از اولویت‌های دولت، امنیت غذایی است افزود: از همه شاغلان سازمان جهاد کشاورزی تشکر می‌کنم که در امنیت غذایی کشور نقش دارند.

خلیل الهی همچنین از نیروی انتظامی که پشتیبان امنیت هستند تشکر و قدردانی کرد و ادامه داد: نیروی انتظامی متواضعانه و گمنام در تمامی عرصه‌های امنیتی و اجتماعی کشورنقش ایفا می‌کنند و بیشترین زحمات را متحمل می‌شوند.

وی بیان کرد: فلسفه تصویب قانون جامع حد نگار این است که مالکیت دولت در حوزه اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت‌شده و از تعرض مصون بماند و اختلافات را محدود کند. در استان ما با تلاشی که صورت گرفت در کارگروه مربوطه اتفاقات خوبی افتاد و 100 درصد اراضی ملی و منابع طبیعی تثبیت شدند و آذربایجان شرقی به‌عنوان سه استان برتر کشور معرفی شد. از این مهم‌تر و اساسی‌تر که در تأمین امنیت غذایی می‌تواند نقش ایفا کند اراضی زراعی است. هرچند این موضوع تقاضامحور است و سختی‌هایی دارد ولی چاره‌ای جز تثبیت نیست. از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و با همکاری شهرستان‌ها کار تثبیت اراضی را تسریع بخشیم چراکه تلاش نظام این است که در کمترین زمان ممکن سندها صادر شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه با توجه بیشتر به پرونده‌های مشمول تبصره ماده 10 از طریق جمع‌آوری اطلاعات و افزایش گشت‌ها، از تغییر کاربری اراضی جلوگیری کنید گفت: قبل از اینکه اقدامات انجام شود از تغییر کاربری اراضی جلوگیری شود.

بابک محبوب علیلو دادستان تبریز نیز گفت: یکی از اولویت‌های دادگستری استان اجرای قوانین مربوط به حفظ کاربری اراضی و حفظ بیت‌المال است. این موضوع تحت تدابیر و مدیریت هوشمندانه انجام‌شده چراکه دغدغه ما حفظ حقوق مردم و حفاظت از بیت‌المال است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید