Iranian Agriculture News Agency

آغاز حمایت‌های مالی صنایع از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت

صنایع، دانشگاه‌ها و بخش تحقیقات برای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت پیشقدم شدند.

آغاز حمایت‌های مالی صنایع از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
به گزارش  ایانا به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب افزود: برخی صنایع با انعقاد تفاهم‌نامه و حمایت‌های مالی برای تولید نهال و تجهیز نهالستان‌ها، همکاری‌های خود را با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آغاز کرده‌اند.

رضا احمدی اظهار داشت: در استان خوزستان تعدادی از شرکت‌های نفتی و در استان آذربایجان شرقی پنج مورد از صنایع در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی از طریق حمایت‌های مالی و تولید نهال به این طرح ورود پیدا کرده‌اند.

وی به مشارکت صنایع چوب و کاغذ نیز اشاره و تصریح کرد: این صنایع پای کار هستند و نسبت به تولید و کاشت نهال قول حمایت دادند.

احمدی با بیان این که تعدادی از نهالستان‌ها برای تولید و زراعت چوب به منظور تامین بخشی از نیاز داخل کشور توسط صنایع چوب و کاغذ مدیریت می‌شوند، گفت: این صنایع می‌توانند در تولید نهال جنگلی به این طرح کمک کنند.

وی با بیان این که این طرح بر اعتبارات دولتی تکیه ندارد، اظهار داشت: در کشور ظرفیت‌های بزرگی برای کاشت یک میلیارد درخت وجود دارد و این طرح باید کاملا با مشارکت مردم اجرا شود.

مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت افزود: یکی از تاکیدات وزارت جهاد کشاورزی این است که اهمیت درختکاری در جذب کربن، حفاظت از آب و خاک و تغییرات اقلیمی برای صنایع مشخص شود.

وی با اشاره به این که ایران هفتمین کشور تولید کننده کربن در جهان است، اذعان داشت: ایران دارای پوشش جنگلی کمی است و بخش صنعت نیز به سرعت در حال توسعه هستند و ممکن است در آینده تولید آلاینده‌ها بر تولید اکسیژن پیشی بگیرد، از این رو ضرورت دارد که جنگل‌ها توسعه یابند.

احمدی درباره نقش NGO ها و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند مردم و خیرین را ترغیب به همکاری و کمک‌های مالی در تولید و کاشت نهال‌های جنگلی کنند.

وی اضافه کرد: برخی دانشگاه‌ها و بخش تحقیقات از جمله دانشگاه زابل در استان سیستان و پلوچستان برای تولید نهال پیشقدم شده‌اند.

احمدی در همین حال افزود: درصدد هستیم طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید