Iranian Agriculture News Agency

بهره برداری از 139 پروژه بخش کشاورزی در دهه مبارک فجر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از بهره برداری از 139 پروژه بخش کشاورزی در دهه مبارک فجر خبر داد.

بهره برداری از 139 پروژه بخش کشاورزی در دهه مبارک فجر

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان جنوبی، مهدی جعفری امروز دوشنبه (10 بهمن) در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۱۳۹ پروژه با صرف ۱۳۸ میلیارد و ۲۲۷ میلیون تومان هزینه در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: با افتتاح این پروژه‌ها در دهه فجر ۹۲ فرصت شغلی پایدار در استان ایجاد و ۲۴۷ فرصت شغلی تثبیت می‌شود و ۲۴ هزار و ۵۶۶ نفر از مزایای این پروژه‌ها بهره‌مند خواهند شد.

وی در ادامه بیان کرد: ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان ۲۱ هزار میلیارد تومان است و اکنون با توجه به اهمیت بهره‌وری آب در خراسان جنوبی سطح زیرکشت باغات بیشتر از کشت زراعی است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۲۰۷ هکتار از اراضی کشاورزی سیستم‌های نوین آبیاری در حال اجرا است، افزود: از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۳۱۰ رشته قنات در استان مرمت و احیا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: راندمان آبیاری در خراسان به ۴۹ درصد رسیده است که تا ۱۴۰۴ به ۵۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به افزایش سطح گلخانه‌ای استان از ۶۰ هکتار به ۸۵ هکتار در سال جاری، گفت: ارزش افزوده بخش کشاورزی خراسان جنوبی طی بازه شش ساله اخیر از ۲۴ درصد به ۲۹ درصد افزایش یافته است.

جعفری عنوان کرد:  تا پایان امسال هزار تن برنج هندی و ۲ هزار تن شکر و ۵۰۰ تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازار توزیع خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید