Iranian Agriculture News Agency

دریافت دو گواهی کاربرد حد مجاز آلاینده ها در سروستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان از اختصاص دو گواهیICM به محصولات پسته خشک و فلفل دلمه ای این شهرستان خبر داد.

دریافت دو گواهی کاربرد حد مجاز آلاینده ها در سروستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، محمد صادق فانی گفت: به 150 تن پسته خشک در سطح 50 هکتار و 21 تن فلفل دلمه ای گلخانه ای در سطح 1.6 هکتار ، پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: استفاده از کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات در کشور و احتمال باقی ماندن این ترکیبات در محصولات سبب شده است تا اصلی ترین راهبرد برای توسعه کشاورزی در کشور در مرحله اول افزایش سطح سلامت جامعه و در مرحله بعد تولید محصولات ارگانیک باشد.

فانی افزود: پس از درخواست تولید کنندگان متقاضی دریافت پروانه یاد شده، کارشناسان کنترل کیفیت و کارشناسان جهاد کشاورزی به شکل دوره ای از مزارع و باغ ها بازدید و اقدام به نمونه برداری محصول می کنند و پس از بررسی آزمایشگاهی به محصولاتی که فاقد سموم و آلاینده ها باشد نشان حد مجاز آلاینده ها ارائه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سروستان بیان کرد : اشتیاق به مصرف محصولات کشاورزی سالم، به دلیل نگرانی های روز افزون آلودگی محصولات و محیط زیست رو به افزایش است و محصولات تولیدی دارای حد مجاز آلاینده ها از بازار صادرات خوبی برخوردار هستند و امیدواریم در آینده ای نزدیک محصولات گواهی شده بیشتری در سبد خرید خانوار قرار گیرد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید