Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تصریح کرد:

انتقال ظرفیت ها و خدمات واحدهای غیر فعال مرغداری ها به سایر زیربخش های کشاورزی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز بر تعیین تکلیف مرغداری های غیر فعال با اولویت احیاء و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی تأکید کرد.

انتقال ظرفیت ها و خدمات واحدهای غیر فعال مرغداری ها به سایر زیربخش های کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز جلسه کمیته راهبردی پیرامون خرید مرغ مازاد، تولید قراردادی گوشت قرمز دام سبک و تعیین تکلیف واحدهای غیر فعال مرغداری ها با حضور رئیس سازمان، معاونین بهبود تولیدات دامی، توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی و برنامه ریزی و امور اقتصادی، مدیر و معاون امور شعب بانک کشاورزی استان، رئیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مدیر امور طیور، مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و سرپرست اداره روابط عمومی در سالن جلسات سازمان برگزار شد.

دکتر بازدار، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان البرز با اشاره به تراکم جمعیت و محدویت استان برای سرمایه گذاری و احداث واحدهای جدید مرغداری بر لزوم انتقال ظرفیت های غیر فعال به سایر زیربخش های کشاورزی تأکید کرد و افزود: امکاناتی که متعلق به بخش کشاورزی است نباید بلا استفاده بماند و این ظرفیت ها بایستی به بخش برگردد.

دکتر بازدار ضمن تأکید بر رفع مسائل و مشکلات واحدهای غیر فعال و تأمین منابع در صورت نیاز، در خصوص تعیین تکلیف و احیای واحدهای راکد، از مدیران شهرستان ها خواست دلایل تعطیلی و درخواست بهره‌بردار بررسی و با اطلاع رسانی به واحدهای غیر فعال که به هر دلیلی فعالیت ندارند برای راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی خود اقدام نمایند در غیر اینصورت تخصیص آب و سایر خدمات ارائه شده به مالکان واحدهای تولیدی از ایشان سلب و در اختیار بخش کشاورزی قرار می گیرد.

رافعی دهکردی مدیر شعب بانک کشاورزی استان از اعلام آمادگی شعب منتخب این بانک برای اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان خبر داد.

رافعی با بیان ضرورت تسریع در اقدامات مطابق دستورالعمل های وزارت بر شفافیت فرایندها و اولویت بخشی به رفع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان تأکید کرد.

با اعلام آمادگی تشکل های تولیدی حاضر در جلسه برای کشتار ۱۰ هزار قطعه مرغ سویه آرین و راس، شرکت پشتیبانی امور دام استان اعلام آمادگی کرد در راستای تعادل بخشی به بازار، حمایت های لازم از تولیدکنندگان را بعمل آورد.

ایجاد ظرفیت و برنامه ریزی برای احداث واحدهای جدید با اولویت فعال سازی واحدهای بالاتر از ۲۰ هزار قطعه، تأمین منابع و سرمایه در گردش از طریق بانک کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و تولید قراردادی گوشت قرمز برای دام سبک از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید