Iranian Agriculture News Agency

 رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

شناسایی 21 فرصت سرمایه گذاری در شهرستان های چالوس، نوشهر و کلاردشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در بخش کشاورزی بیش از ۲۱ فرصت سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی با رویکرد دانش بنیان را در شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت شناسایی کردیم که البته این ظرفیت‌ها به مراتب بیشتر از این میزان است.

شناسایی 21 فرصت سرمایه گذاری در شهرستان های چالوس، نوشهر و کلاردشت
به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرستان های چالوس، نوشهر و کلاردشت گفت: یکی از مسائلی که ما می‌توانیم به این سه شهرستان کمک کنیم بحث حوزه گردشگری است که اکوتوریسم گردشگری را در غرب مازندران فعال کنیم.

حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی با رویکرد دانش‌بنیان که در مجتمع امامت چالوس با حضور مدیران ملی، استانی، شهرستانی و سرمایه‌گذاران برگزار شد، اظهار داشت: در بخش کشاورزی بیش از ۲۱ فرصت سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی با رویکرد دانش بنیان را در شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت شناسایی کردیم که البته این ظرفیت‌ها به مراتب بیشتر از این میزان است.

وی ادامه داد: ما در سازمان جهاد کشاورزی مازندران، زمینه‌سازی‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران در حوزه کشاورزی که یکی از حوزه‌های بسیار مهم به ویژه در غرب مازندران است را فراهم می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: یکی از مسائلی که ما می‌توانیم به این سه شهرستان کمک کنیم بحث حوزه گردشگری است که اکوتوریسم گردشگری را در غرب مازندران فعال کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از طرح‌های کنونی دانش بنیانی در زمینه پرورش زالو است که در کشور شاید بی‌نظیر باشد، تصریح کرد: طرح‌های دانش‌بنیانی در اولویت بخش کشاورزی قرار دارد و یکی دو شرکت در این زمینه کارشان را به صورت دانش بنیانی انجام می‌دهند و ظرفیت‌های خوبی هم در استان مازندران وجود دارد.

عنایتی افزود: در زمینه توسعه و بهبود بخش باغبانی این آمادگی را داریم که هم ظرفیت صنایع تبدیلی را در کنار باغ‌داری و کیوی داشته باشیم و هم در حوزه پرورش دام و طیور خصوصاً در تولید شیر و گوشت منطقه غرب مازندران ظرفیت بسیار خوبی دارد و با توجه به سیاست برنامه‌ای ما در این زمینه، آمادگی لازم را داریم تا با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان در این حوزه همکاری های لازم را انجام دهیم و مجوزات را هم به سرعت صادر می‌کنیم و تسهیلات لازم را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: تسهیلات تبصره‌های مختلف مانند بند الف تبصره ۱۸ که عموماً سود و بازده آن بسیار کم است و این از جمله حمایت‌هایی است که در بخش کشاورزی انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان داشت: دستاورد همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی با رویکرد دانش‌بنیان این باشد که ما بتوانیم فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان را شناسایی کنیم و کشاورزی استان را بهبود ببخشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید