Iranian Agriculture News Agency

تناسب وثبات عرضه وتقاضای مرغ در بازار چهارمحال و بختیاری

سیدعباس میراحمدی گفت: نیازاستان به گوشت مرغ روزانه ۶۰ تن است که در روز‌های اخیر تولید روزانه‌ی مرغ، به ۶۰ تا ۷۰ تن هم رسید .

تناسب وثبات عرضه وتقاضای مرغ در بازار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان چهارمحال وبختیاری، سیدعباس میراحمدی گفت: نیازاستان به گوشت مرغ روزانه ۶۰ تن است که در روز‌های اخیر تولید روزانه‌ی مرغ، به ۶۰ تا ۷۰ تن هم رسید.

به گفته‌ وی، هم اکنون ۲۱۴ واحد تولید مرغ گوشتی درچهارمحال وبختیاری فعال است که سالانه بیش از ۲۷ هزارتن گوشت مرغ تولید می‌شود.

سرپرست معاونت اموراقتصادی استانداری چهارمحال وبختیاری هم تامین نهاده‌های دامی تا پایان امسال برای مرغداری‌های استان با ارز مصوب را ازجمله سیاست‌های مسئولان استانی برای کنترل، ثبات قیمت وتولید مرغ گوشتی در استان عنوان کرد.

منزوی گفت: خرید مرغ مازاد ازسوی شهروندان درچند روزاخیر، تولید جوجه یک روزه دراستان وتامین نهاده‌های دامی به نرخ ارز دولتی تا پایان سال ، دست به دست هم داده است تا عرضه وتقاضا دربازار با قیمت ۵۳ هزارتومان برای هرکیلوگرم مرغ باشد.

مدیرعامل بزرگترین مجتمع تولید مرغ گوشتی چهارمحال و بختیاری هم از مرغداری‌ها خواست تا باخرید جوجه یک روزه در روز‌های آینده چرخ تولید تا مصرف گوشت سفید را دراستان بچرخانند وثبات عرضه وتولید را حمایت کنند.

شادنوش گفت: هم اکنون درواحد تولیدی بهجوجه هفته‌ای ۲۵۰ هزار قطعه مرغ گوشتی تولید می‌شود که نیاز استان وسایر استان‌های کشور را تامین می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید