Iranian Agriculture News Agency

مصدومیت 6 نیروی فنی دامپزشکی بر اثر حمله و گزش سگ

طی 10 ماهه سال جاری بالغ بر 6 نفر از نیروهای فنی دامپزشکی خوزستان مورد حمله و گزش سگ قرار گرفتند.

مصدومیت 6 نیروی فنی دامپزشکی بر اثر حمله و گزش سگ

به گزارش خبرنگار ایانا از خوزستان، مدیر کل دامپزشکی استان گفت:  طی 10 ماه سال جاری و در راستای حفظ و صیانت از سرمایه دامی، تامین بهداشت و سلامت جامعه حین انجام عملیات واکسیناسیون علیه بیماری های واگیردار و مشترک بین انسان و حیوان در مناطق روستایی، عشایری و صعب العبور استان تا کنون بالغ بر 6 نفر از نیروهای فنی دامپزشکی استان مورد حمله و گزش سگ قرار گرفته اند.

مصطفی کنارکوهی افزود: در آخرین مورد، مصدومیت گزش توسط سگ در روستای فریسیه شهرستان حمیدیه در حین انجام واکسیناسیون لمپی اسکین در دام سنگین رخ داد که واکسیناتور دامپزشکی استان از ناحیه کف دست دچار جراحات شدید شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نیروهای دامپزشکی همیشه در معرض تهدیدهای سخت شغلی از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، آسیب‌های فیزیکی، تحمل شرایط بد آب و هوایی و انجام مأموریت‌های دشوار در دورافتاده‌ترین مناطق و مناطق صعب‌العبور هستند اما همواره برای حفظ سرمایه دامی کشور و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مجدانه تلاش می‌کنند.

شایان ذکر است، هاری یک بیماری ویروسی کشنده و غیرقابل درمان ولی قابل پیشگیری است که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می‌دهد و ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که به طور معمول از طریق گاز گرفتگی، بیماری به دام یا انسان سالم قابل انتقال است.

همچنین تنها راه پیشگیری از این بیماری خطرناک، واکسیناسیون به موقع سگ‌های صاحبدار و واکسیناسیون افرادی که در معرض خطر بیماری و همچنین افرادی که مورد گزش حیوانات قرار می‌گیرند، است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید