Iranian Agriculture News Agency

اجرای شبکه آبرسانی روستای شیخدرآباد در اولویت است

بررسی مشکلات آب و خاک روستای شیخدرآباد میانه

در جلسه ای مشکلات آب و خاک روستای شیخدرآباد شهرستان میانه با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی بررسی شد.

 اجرای شبکه آبرسانی روستای شیخدرآباد در اولویت است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در دیدار با مردم روستای شیخدرآباد با اشاره به اهمیت و مزایای بهره گیری از روش‌های علمی در کشاورزی افزود: کشاورزی صنعتی هم هزینه ها را کاهش می دهد و هم سودده است لذا باید از سنتی بودن به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اگر متقاضی در زمینه احداث گلخانه یا صنایع تبدیلی وجود داشته باشد ما آماده ارائه تسهیلات هستیم.

فتحی با بیان اینکه در روستای شیخدرآباد ، 2 هزار و 500 راس گوسفند وجود دارد افزود: دامداران باید متکی به مراتع نباشند و در محیط های کنترل شده به تولید بپردازند برای ایجاد این محیط های کنترل شده نیز تسهیلات ارائه می شود.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی به مصوبات سفر ریاست جمهوری در بخش کشاورزی استان اشاره کرد و گفت: در روستاهای مختلف ظرفیت‌ها شناسایی شده است، در زمینه جاده دسترسی مزارع، کانال‌های آبیاری و آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات این سفر اقداماتی به زودی آغاز می شود همچنین با قرارگاه سازندگی سپاه قرارداد منعقد شده است و پروژه ها از این طریق نیز اجرایی می شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در دیداری که با اهالی روستای شیخدرآباد داشتیم مشکلات کشاورزان در حوزه های آب، آبیاری و دامداری بررسی شد.

سید مرتضی حسینی افزود: موضوع سن بازنشستگی کشاورزان را در مجلس طرح و پیگیری خواهیم کرد تا کشاورزان حداقل 5 سال زودتر بازنشسته شوند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان از کشاورزان برای احداث گلخانه ها حمایت می کند از کشاورزان درخواست کرد تا از تسهیلات احداث گلخانه ها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه وضعیت آب در کشور ما بحرانی است و بارش ها کم شده است گفت: میزان بارش ها در استان ما 60 درصد کمتر از سال گذشته است.

یوسف غفارزاده به سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و افزود: 11 پروژه بزرگ از مصوبات این سفر که  3 هزار 600 میلیارد تومان است در نظر گرفته شده است که یک سوم این میزان مربوط به پروژه های شهرستان میانه است.

وی افزود: شبکه آبرسانی روستای شیخدرآباد از اولویتهای شرکت آب منطقه ای استان است و این آبرسانی با مشارکت وهمکاری کشاورزان و سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در قالب تفاهم نامه ای که امضا خواهد شد انجام می گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید