Iranian Agriculture News Agency

افتتاح۶ هکتار گلخانه در استان ایلام در سال جاری

استاندار ایلام گفت:توسعه محصولات گلخانه ای با توجه به خشکسالی و مقوله صرفه جویی در مصرف آب را از برنامه های در دست اجرا در استان بوده و ۶ هکتار گلخانه در سال‌جاری افتتاح شده است

افتتاح۶ هکتار گلخانه  در استان  ایلام در سال جاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست تخصصی کشاورزان با حضور رییس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:این استان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پرورش ماهی در قفس داشته و امسال رتبه دوم کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است

وی با اشاره به اینکه ایلام دارای مساحت ۲۰ هزار و ۱۳۳ کیلومتر مربع وسعت است، ادامه داد: حضور اعضای کمیسیون کشاورزی بارقه امید را در زمینه اشتغال و تولید ایجاد می کند.

استاندار ایلام جمعیت استان را ۶۰۷ هزار معادل هفت دهم جمعیت کشور عنوان کرد و یادآور شد: دارا بودن ۳۳۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت ایلام را مستعد توسعه این عرصه کرده است. 

بهرام نیا تاکید کرد: سطح اراضی آبی ایلام ۹۸ هزار هکتار و مساحت جنگل های استان نیز ۶۴۲ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه ایلام رتبه دوم کشور را از نظر تولید ماهی در قفس به خود اختصاص داده است، افزود: امسال میزان تولید این ماهیان ۱۱ هزار ۴۸۱ تن بود، درحالیکه سال گذشته ۱۰ هزار تن تولید ماهی در قفس داشتیم.

استاندار ایلام همچنین به تولید محصول راهبردی گندم پرداخت و اضافه کرد: سال جاری ۲۲۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم بویژه در شهرستان های گرمسیری استان تولید شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید