Iranian Agriculture News Agency

آغاز مبارزه شیمیایی در مزارع کلزای شهرستان دهلران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران از آغاز مبارزه شیمیایی در مزارع کلزای این شهرستان خبر داد.

آغاز مبارزه شیمیایی در مزارع کلزای شهرستان دهلران

به گزارش خبرنگار ایانا در ایلام، علی غلامی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت : کشت کلزا در سطح ۲۵۰۸ هکتار از اراضی منطقه دهلران، این محصول را به عنوان یکی از محصولات اصلی کشاورزی منطقه مورد توجه قرار داده است و مبارزه با علف های هرز و آفات در مزارع مذکور جهت بالا بردن عملکرد کلزا اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: سمپاشی و مبارزه با علف های هرز به صورت خاک کاربردی و پیش رویش با علف کش های دو منظوره ترفلان و بوتیزان استار در ۲۵۰ هکتار از اراضی تحت کشت انجام گرفته است.

مهندس غلامی بیان داشت: مبارزه با علف های هرز به صورت پس رویشی در ۹۲۰ هکتار با علف کش های لونترل ، گالانت و سوپر گالانت، فوکوس و ...  در حال انجام است.

وی ادامه داد: مبارزه با آفات کک و برگخوار کلزا به میزان ۱۰۹۰ هکتار با استفاده از سموم آوانت،  دیازینون و پرفنفوس ،مالاتیون و .... انجام گرفته است .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران در پایان گفت: در راستای مبارزه با آفات و علف های هرز محصول کلزای منطقه تعداد ۹ فروند پهپاد سم پاش ، ۵۱۷ دستگاه سم پاش پشت تراکتوری و تعداد ۱۲۷ دستگاه سم پاش پشت موتوری و ۲۱۲ دستگاه سم پاش دستی فعال می باشند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید